KPN launching partner E_Oranje

KPN verbindt zich als launching partner aan E_Oranje, het digitale Nederlands team dat onderdeel is van de nieuwe E_Voetbal strategie van de KNVB. Het telecombedrijf is al bijna vier jaar partner van de KNVB en wil met dit partnership zijn rol in esports en gaming vergroten.

Samen willen de KNVB en KPN het E_voetbal in Nederland door ontwikkelen. In oktober rolde de KNVB zijn E_voetbalstrategie uit met als doel de beleving van de voetbalfans te vergroten en een zo groot mogelijk aantal fysieke voetbalfans en E_voetballers te bereiken en verbinden.

Het nieuwe digitale vlaggenschip van de KNVB is E_Oranje, met Koen Weijland als E_Bondscoach. Deze week strijden tien kandidaten tijdens een trainingskamp op de KNVB Campus in Zeist om een plek in de definitieve selectie van E_Oranje. Deze selectie bestaat uit vijf E_voetballers die tijdens internationale toernooien van de FIFA en UEFA en tijdens vriendschappelijke interlands uitkomen voor Nederland. Door zich vroegtijdig als partner aan het E_voetbal te verbinden, verkrijgt KPN een aantal exclusieve rechten van de door de KNVB georganiseerde kwalificatie-evenementen en trainingskampen. Daarnaast krijgt KPN het recht om samen met de KNVB een officiële KPN E_Room te ontwikkelen die als innovatieve thuisbasis van E_Oranje moet dienen. De KPN E_Room beschikt straks vanzelfsprekend over de allerbeste verbindingen via zowel glasvezel als 5G van KPN.

“Door KPN al in dit stadium aan onze ambities te verbinden, laten we zien dat we de keuze om in E_voetbal te stappen serieus nemen”, zegt Jean-Paul Decossaux, directeur commercie bij de KNVB. “Ons doel is om de voetballer en de voetbalfan aan de KNVB te verbinden, of dit nu op het veld met het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen is of digitaal met E_Oranje. We zijn blij dat KPN deze ambitie met ons deelt en we gaan er samen aan werken om ook met E_voetbal op lange termijn succesvol te zijn.”

“Als partner van de KNVB en hoofdsponsor van de Eredivisie is KPN al jaren intensief betrokken bij het Nederlandse voetbal”, zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN. “Wij steunen de sport in de volle breedte, van de Eredivisie, Oranje en de succesvolle OranjeLeeuwinnen tot en met de lokale amateurverenigingen. Met het partnership van E_Oranje breidt KPN zijn aanwezigheid in het esports en gaming domein verder uit. Als hoofdsponsor van de eDivisie en deze uitbreiding naar E_Oranje kunnen we een groot deel van de gamende jongeren bereiken. Esports is namelijk één van de snelst groeiende sportcommunities ter wereld. Met ons supersnelle en stabiele glasvezelnetwerk, en met ons snelst geteste mobiele 5G netwerk, zijn we er als ‘netwerk van Nederland’ voor alle gamers.

E_Oranje

E_Oranje komt onder aanvoering van E_Bondscoach Koen Weijland, meervoudig wereldkampioen FIFA, vijfvoudig Nederlands kampioen FIFA en de eerste E_voetballer die daarmee een profcontract verdiende, deze week voor het eerst bij elkaar om zich voor te bereiden op diverse wedstrijden. Op donderdag 18 en vrijdag 19 maart en donderdag 25 en vrijdag 26 maart moeten de kwalificatiewedstrijden voor de FIFA eNations Cup plaatsvinden. Daar wordt duidelijk wie zich plaatst voor het eindtoernooi van de FIFA eNations Cup, dat staat gepland voor dinsdag 18 tot en met zondag 23 mei.