Legends of Gaming, het meest succesvolle online game programma van Nederland (met meer dan 27 miljoen views) start zaterdag 9 september met een gloednieuw seizoen. KPN heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan het programma.
Het populaire programma bouwde in het eerste seizoen een community op van ruim 250.000 abonnees, werd genomineerd voor twee TV Beelden (beste online & beste branded content) en sleepte een nominatie voor een SAN- en AMMA award in de wacht. Komende zaterdag worden de fans beloond met nieuwe video’s van acht grote YouTubers, die tegen elkaar gaan strijden in een episch gametoernooi met challenges in diverse videogames zoals Minecraft, GTA, Ultimate Chicken Horse en COD. KPN en Samsung zijn ook dit seizoen weer als trotse partners verbonden aan het online programma.
De cast bestaat uit een mix van bekende gezichten uit het eerste seizoen en een aantal nieuwe ‘Legends’. De fanatieke broers Enzo Knol en Milan Knol (DagelijksHaaDee), de meest skillvolle speler van het toernooi Don (Gamemeneer), de gedreven Link (xLinkTijger) en de winnaar van vorig seizoen Jeremy zijn weer van de partij. Nieuwkomers Joost (JoostSpeeltSpellen), die door zijn rijke game-ervaring nog wel eens voor verrassingen kan zorgen, Harm (HetGames), die op jonge leeftijd ontzettend populair is geworden op YouTube (83 miljoen views) en Pascal (ItzSyntrax), zet-je-volume-wat-lager-als-hij-aan-het-gamen-is, maken de cast compleet. In de seizoenstrailer zijn ook beelden te zien van twee mysterie gamers die in dit seizoen hun opwachting maken.
Frank de Wit, Hoofd EndemolShine Beyond, het digital first label van Endemol Shine en producent van Legends of Gaming: "Na het succesvolle eerste seizoen was het even stil rondom Legends of Gaming. Die periode hebben wij gebruikt om ons maximaal voor te bereiden op een gloednieuw seizoen met kwalitatieve content en nieuwe formatelementen. En dat is gelukt! We zijn trots op het resultaat en op het feit dat onze fans ons trouw zijn gebleven bleven met meer dan 1 miljoen views per maand in de periode dat wij niet aanwezig waren met nieuwe content. We kijken uit naar het tweede seizoen en zijn heel benieuwd of we de community meteen weer kunnen activeren zaterdag.”
Yvette Belt-Beekman, Director Marketing Communicatie bij KPN: "Legends of Gaming is een groot succes en wij zijn trots dat we dit seizoen hoofdsponsor zijn. Legends of Gaming zorgt voor verbinding tussen jongeren en door onze bijdrage kunnen wij op een relevante manier een connectie maken met de nieuwe generatie gamers.”
Michael Kreek, Senior Channel Marketeer bij Samsung: "Samen met Endemol Shine hebben we gewerkt aan een aantal elementen waardoor de kijker nog actiever betrokken wordt bij Legends of Gaming. Zo kan de kijker dit jaar zelf meedoen aan het LOG Mobile Thuistoernooi waar ze zelf een aantal verschillende challenges moeten halen om kans te maken op een toffe prijs.”
Legends of Gaming wordt geproduceerd door EndemolShine Beyond Nederland. De eerste aflevering van het gloednieuwe tweede seizoen gaat op zaterdag 9 september live op het YouTube-kanaal van Legends of Gaming. Tot en met eind januari 2018 worden er elke week minimaal drie (dinsdag 16:00u, donderdag 16:00u en zaterdag 16:00u) afleveringen online geplaatst.