Het AD en de 7 regiotitels worden officieel Media Partner van de eDivisie. Hiermee gaat het AD naast al hun aandacht voor sport nu ook esports breed omarmen.
Naast nieuws over de eDivisie in de krant en online worden de artikelen aangevuld met wedstrijdbeelden in de vorm van samenvattingen, goals, fotografie en meer.
Rennie Rijpma, managing editor ADR: “ Sport is voor het AD en de regiotitels al jarenlang een speerpunt. We voegen daar esports aan toe. Mondiaal al goed voor een miljoenenpubliek, maar in Nederland hebben we nog een slag te winnen als het gaat om de verslaggeving van deze sport waar zoveel jongeren, maar zeker ook volwassenen zich mee bezighouden. De afgelopen eDivisie Finals waren voor ons al een hoogtepunt. Nu kijken we uit naar een nieuw seizoen.”
De samenwerking start vandaag, op het moment dat het tweede seizoen van de eDivisie wordt afgetrapt. Dag gebeurt in een aangepaste opzet waarbij niet de top-2, maar de top-4 zich direct voor de eDivisie Finals. Ook is er geen uitdoelpuntregel meer. Met deze vernieuwde regelgeving gaan de eredivisieclubs in ‘Season II’ opnieuw met elkaar de strijd aan om de kampioensschaal en in totaal € 50.000,-.
De eDivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met de 18 eredivisieclubs, EA SPORTS™ en DreamHack. De eDivisie is onderdeel van EA SPORTS FIFA Global Series. Binnen de eDivisie strijden esporters van de achttien eredivisieclubs om het kampioenschap in de game EA SPORTS FIFA 20 Ultimate Team. Voor de eredivisie en de eredivisieclubs is de eDivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten. De eDivisie wordt mede mogelijk gemaakt door DreamHack, FBTO, Basic-Fit en Domino's.