Met het aantrekken van Asito als hoofdsponsor ziet Heracles Almelo de ontwikkelingen van E-Sport versnellen. Morgen ondertekenen Asito en Heracles Almelo het contract in bijzijn van Bryan Hessing, fulltime E-Speler van de club. Asito wil met het sponsorschap een jongere doelgroep bereiken.
Rob Toussaint, commercieel directeur van Heracles Almelo: "Heracles Almelo ziet de potentie in E-Sport. We hebben in Bryan als enige Eredivisieclub een E-Speler fulltime in dienst. Daar hoort een hoofdsponsor bij die deze potentie ook ziet, die samen met Bryan het avontuur wil aangaan en gezamenlijk E-Sport wil ontwikkelen. We zijn trots dat Asito, tevens hoofdsponsor van onze club, zich ook in E-Sport als hoofdsponsor heeft verbonden. Als we kijken naar de creativiteit die Asito al in het traditionele hoofdsponsorschap heeft laten zien, hebben we daar het volste vertrouwen in. Een van de eerste acties is dat er een skybox komt voor E-Sport waar vlogs worden opgenomen, clinics worden gegeven en samen gegamed kan worden.”
Remko Stolk, commercieel directeur van Asito: "E-Sport bereikt een doelgroep waar traditionele media maar moeilijk vat op krijgen: jongeren. Dit zijn onze potentiële vakantiekrachten. Vakantiewerk in de schoonmaak is financieel interessant voor jongeren, maar heeft geen sexy imago. Via E-Sport en Bryan willen we laten zien dat Asito geen traditioneel bedrijf is, maar een club waar pit in zit. Daarnaast past het bij onze organisatie om te innoveren. Dat doen we in het schoonmaakvak en dus ook in onze sponsorinspanningen.”
Bryan Hessing, als E-Speler van de club: "Het is natuurlijk al een jongensdroom dat je van je liefhebberij je beroep kunt maken. Het feit dat Asito als hoofdsponsor samen met Heracles Almelo en mij wil bouwen aan mijn sport en de ontwikkeling ervan, maakt het alleen maar mooier. Ik kijk uit naar een mooie samenwerking.”
Asito, Heracles Almelo en Bryan Hessing gaan samenwerken aan de ontwikkeling van E-Sport in Nederland. Zo staan er clinics op het programma en zullen de partijen zich samen inzetten om meer mensen bekend te maken met E-Sport via onder andere de vlogs van Bryan. De wedstrijden van Bryan zijn te volgen via Twitch en YouTube.