Ajax eSports en Ziggo verlengen hoofdsponsoring

Na 2 succesvolle FIFA-seizoenen, blijft Ziggo hoofdsponsor van de tweevoudig eDivisie-kampioen Ajax eSports.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, over de verlenging: "Ziggo heeft als hoofdsponsor van Ajax als eerste gekozen om ook eSports te omarmen binnen de club. Daardoor waren we in staat om te groeien met onze virtuele tak. Dit FIFA 19-seizoen willen wij samen met Ziggo meer activiteiten organiseren voor onze fans. De vernieuwde wekelijkse Ziggo eBattles zijn hiervan een goed voorbeeld."

Hier blijft het niet bij voor dit seizoen. Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt van Ziggo, is blij met de nieuwe ontwikkelingen: "Naast de Ziggo eBattles breiden wij onze gezamenlijke activiteiten dit seizoen verder uit. Voor Ajax eSports hebben we vanaf dit seizoen eigen Ajax-shirts met een aangepast logo op de voorzijde. Daarnaast hebben de eSporters van Ajax een eigen Ziggo eRoom bij hen thuis van ons gekregen. Een eigen studio waar de eSporters onder de beste omstandigheden kunnen trainen en daarbij op hoge kwaliteit kunnen streamen met de juiste internetconnectie, zodat de fans hun prestaties goed kunnen volgen."

Start Ziggo eBattle ‘Road to the USA’

De komende 8 weken organiseren Ajax eSports en Ziggo online FIFA 19-toernooien voor de fans onder de noemer ‘Ziggo eBattle - Road to the USA’. Fans kunnen iedere week met elkaar de strijd aangaan om een plek te bemachtigen voor de Grand Final op 16 december. De winnaar van de Grand Final krijgt een ultieme prijs: samen met de eSporters van Ajax mee op trainingskamp naar Florida in januari.

De nieuwe online toernooien vinden wekelijks plaats op maandag of woensdag. Fans die kans willen maken op de reis naar Florida kunnen zich aanmelden via ajax.nl/ziggoebattle. Er wordt zowel op PlayStation 4 als op Xbox One gespeeld. De Grand Final vindt plaats op 16 december in de Johan Cruijff ArenA, voorafgaand aan de wedstrijd Ajax – De Graafschap.