Ajax en Electronic Arts hebben vrijdag bekendgemaakt een partnership te zijn aangegaan voor drie seizoenen rondom de rondom de EA SPORTS™ FIFA-serie. Het partnership formaliseert de reeds bestaande samenwerking tussen de 2 organisaties en is het 1e officiële club-partnership voor EA SPORTS™ FIFA in Nederland.
Een van de belangrijkste doelstellingen van de samenwerking is om unieke club specifieke content te leveren aan Ajax-fans overal ter wereld via de verschillende kanalen van de club en EA SPORTS™ FIFA. De fans kunnen verschillende nieuwe initiatieven verwachten waarin belangrijke spelers van de club hun opwachting zullen maken in combinatie met de EA SPORTS™ FIFA-serie. Na Real Madrid, Manchester United, Bayern München en Juventus is Ajax de vijfde voetbalclub die een wereldwijde samenwerking met EA Sports aangaat.
Met de recente toevoeging van de UEFA Champions League in FIFA 19 zijn er nog meer mogelijkheden beschikbaar voor samenwerking in het kader van het partnership, aangezien Ajax zich heeft geplaatst voor de laatste 16 van deze prestigieuze competitie.
Commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen: “Twee jaar geleden hebben we onze eSports-afdeling gevormd en onze 1e FIFA-ePlayer gecontracteerd. Sinds dat moment heeft ons virtueel domein zich snel ontwikkeld tot een relevante manier om met onze jongste fans te communiceren. Met Electronic Arts hebben we een belangrijke partner gevonden die ons ondersteunt in onze ambitie voor de toekomst om ons te verbinden met alle FIFA-spelers overal ter wereld.”
Dirk Scholing, Country Manager Benelux bij Electronic Arts heeft een vergelijkbare visie: “We zijn erg enthousiast over het partnership met deze prominente club. In de afgelopen jaren hebben we al nauw samengewerkt met Ajax rondom de lancering van onze EA SPORTS™ FIFA-game. Met deze samenwerking verzekeren we ons ervan dat we geweldige content en ervaringen aan onze fans over de hele wereld kunnen aanbieden."