Ajax en PayPal gaan nauw samenwerken op het gebied van eSports. Daarmee is PayPal de eerste partner die er bewust voor kiest om alleen Ajax eSports te omarmen binnen de club. PayPal sluit het eSports-partnership voor één jaar af, met een optie voor een tweede jaar."
"Mooi dat wij een nieuw bedrijf mogen verwelkomen binnen de club”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax. "PayPal is een merk dat met ons gelooft in eSports. Samen brengen we een nieuwe en jonge doelgroep in aanraking met het gemak en de voordelen van hun betaalservice. De samenwerking is bijzonder, want PayPal is de eerste partner die bewust voor alleen de eSports-afdeling van Ajax kiest, vanwege de specifieke doelgroep die we hiermee bereiken.”
Jan-Willem Roest, CEO Benelux en Ierland van PayPal ziet kansen: "eSports is een enorm dynamische markt en groeit razendsnel, zeker in Nederland. In 2018 zijn er naar verwachting ongeveer 1,4 miljoen eSports-fans in Nederland, en in geen enkel ander Europees land groeit dit aantal zo sterk. Ajax is d& initiatiefnemer geweest van eSports in Nederland, en is ook wereldwijd een voorloper op dit vlak. Gamers willen vooral snel en gemakkelijk kunnen betalen, PayPal vult die behoefte voor hen in.”PayPal is na hoofdsponsor Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports de vijfde partner van Ajax eSports.