Met de wereldwijde campagne 'VARTA loves Party People' gaat VARTA zich komend jaar richten op meerdaagse muziekfestivals.
VARTA wil zich als merk beter positioneren onder een jongere en nieuwe doelgroep. De komende jaren zal VARTA zich daarom richten op meerdaagse muziekfestivals. VARTA biedt op diverse festivals een draadloze powerbank oplaadservice voor smartphones. VARTA komt met de activatie waarbij men zijn smartphone draadloos een boost kan geven met een powerbank die je kunt huren of kopen.
Annemiek Okken, Trade Marketing Manager VARTA Benelux, over de samenwerking: “Voor ons is het belangrijk dat wij een nieuwe weg inslaan en veel meer zichtbaar zijn onder een jongere doelgroep. Wij maken mobiele energie oplossingen. Iedereen gebruikt ze elke dag, alleen niemand ziet dat. Wij zijn erg verheugd om met 10WAVES deze samenwerking aan te gaan. De creatieve, logische, mooie en groene invalshoek past precies in de merkstrategie van VARTA. VARTA is te lang te onzichtbaar geweest en dit gaan we nu positief veranderen. Wij zijn blij dat 10WAVES het voortouw neemt en ons hierin begeleid.“
10WAVES is de matchmaker tussen brands & events. 10WAVES is gespecialiseerd in het bedenken, bemiddelen, organiseren en activeren van strategische samenwerkingen. Michiel van Rijn, oprichter & eigenaar 10WAVES: ”Dit idee is domweg ontstaan vanuit mijn eigen frustratie. Elke keer als ik onderweg ben, is mijn smartphone batterij half leeg. Zonder je smartphone kun je niets meer. Je kunt niet bellen, appen, betalen, de weg vinden, een taxi bestellen of foto maken met je vrienden. Duurzaamheid en de manier hoe wij omgaan met onze energiebehoefte is belangrijker dan ooit. Zowel in dagelijks leven, voor huishoudens maar ook op festivals & outdoor. Door middel van een uitgekiende crossmediale strategie willen wij het belang en de impact van mens, natuur en omgeving verder benadrukken & activeren.”