Samsung Mobile is per direct de nieuwe hoofdsponsor van de jubileumeditie van Symphonica in Rosso featuring Sting. Dit is vandaag bekend gemaakt door Brand New Live en Mojo Concerts.
Samsung heeft samen met Symphonica in Rosso een speciaal ‘Symphonica in Rosso Pack’ samengesteld, exclusief voor zowel prepaid-klanten als abonnees van T-Mobile. Vanaf half augustus tot en met eind oktober 2010 krijgen consumenten bij aanschaf van de Samsung Galaxy S of de Samsung E2550 de mogelijkheid om gratis exclusieve content te downloaden. Het gaat om tracks van het nieuwe Sting album ‘Symphonicities’, die een preview geven op het optreden van Sting met het Royal Philharmonic Concert Orchestra tijdens Symphonica in Rosso op 15 en 16 oktober in het GelreDome in Arnhem. Geert Mol, Marketing Manager Mobile van Samsung, legt uit waarom Samsung voor dit hoofdsponsorschap heeft gekozen: “Symphonica in Rosso heeft de afgelopen jaren bewezen een ijzersterk merk te zijn met een grote aantrekkingkracht bij onze doelgroep. Daar koppelen wij ons als merk graag aan".
Chris Havinga, directeur Merkactivatie, Sales en Creatie van Brand New Live, is zeer verheugd met Samsung als nieuwe hoofdsponsor: "Het is fantastisch dat de marktleider in mobiele telefoons heeft gekozen voor Symphonica in Rosso. Dit bevestigt de kracht en ook de grootte van het concept. Daarnaast biedt de samenwerking met Samsung mogelijkheden om nieuwe mobiele toepassingen rondom Symphonica in Rosso te ontwikkelen".
Er is in samenwerking met Sting een selectie gemaakt van tracks van het nieuwe album ‘Symphonicities’, waaronder orkestrale uitvoeringen van de hitsingles ‘Roxanne’, ‘Every Little Thing She Does is Magic’ en ’Englishman In New York’. Abonnees van T-Mobile kunnen bij aanschaf van een Galaxy S het hele album ‘Symphonicities’ gratis downloaden, in totaal 12 tracks. Prepaid-klanten kunnen 6 tracks gratis downloaden.