Pepsi MAX, is de komende vier jaar één van de hoofdsponsors van het Belgische dancefestival Tomorrowland.
Met meer dan een miljoen pre-ticketregistraties en mensen die naar deze bestemming reizen vanuit meer dan 200 landen, creëert deze samenwerking buitengewone kansen voor festivalfans en Pepsi MAX.
Om de samenwerking te vieren, lanceert Pepsi MAX een limited edition "Pepsi MAX x Tomorrowland"-blik dat vanaf nu tot en met eind juli verkrijgbaar is. Bovendien kunnen consumenten duotickets winnen voor het tweede weekend van Tomorrowland via een social media winactie op www.facebook.com/pepsinederlan... .
Op de festivalsite zal Pepsi MAX uitpakken met een imposante activatiestand van 2 verdiepingen waarbij jong talent, muziek en de suikervrije cola centraal staat. Festivalgangers kunnen de uitdaging aangaan om een 15 minuten durende party te creëren met hun vrienden in de Pepsi MAX-stand, waarbij ze een DJ-set kunnen opnemen in samenwerking met een professionele DJ. Met de ‘Sound of Tomorrow’ maakt Pepsi het mogelijk dat mensen op het festival zelf plaatjes mogen draaien op de activatiestand van het frisdrankmerk. Medewerkers lopen over het festivalterrein en vragen passanten of zij niet een keer willen draaien op Tomorrowland. Wie ja zegt, krijgt vijftien minuten in de dj-booth boven de promostand, en een met rood-blauwe veren uitgedoste danseres. Er worden video’s gemaakt die gedeeld kunnen worden op social media en de amateur-dj krijgt ook een opname van zijn set toegestuurd.
Nieuwe generatie
"Tomorrowland begrijpt de nieuwe generatie beter dan wij, en we gebruiken hun platform om ons merk te positioneren”, aldus Julien Galand, hoofd marketing van Pepsi Benelux in de Belgische krant De Morgen. "En in tegenstelling tot onze grote concurrenten, zijn we in staat om sneller in te zetten op nieuwe trends. Wij vragen niet dat de hele stand in onze kleurcode is ingericht, of ons logo torenhoog aan de muur. Tomorrowland biedt ons dit, binnen hun wereld. Wij werken binnen die wereld, met bijvoorbeeld limited edition blikjes in hun huisstijl.”
De samenwerking tussen Pepsi en Tomorrowland wordt eventueel uitgebreid naar de rest van Europa. "De ambitie is om dit Europees uit te rollen, en om op grote schaal talent te zoeken die hier op het festival kunnen draaien.”