Heineken geeft zijn biermerk Birra Moretti een extra impuls als sponsor bij NN North Sea Jazz. Van vrijdag 8 juli t/m zondag 10 juli kunnen in Rotterdam Ahoy bezoekers van NN North Sea Jazz kennis maken met het Italiaanse biermerk.
"Sinds vorig jaar laten we heel Nederland kennismaken met Birra Moretti, hét ambachtelijk gebrouwen Italiaanse kwaliteitsbier. Vanaf dit jaar kan dit ook tijdens het grootste internationale jazzfestival; NN North Sea Jazz. Muziekliefhebbers genieten drie dagen lang van de grootste jazz artiesten en we zijn er heel trots op dat dit nu vanaf kan met een heerlijk Italiaans biertje in de hand", aldus Yvonne de Liefde, Marketing Manager Birra Moretti.
Het NN North Sea Jazz Festival is sinds 1976 uitgegroeid tot een van de grootste muziekevenementen ter wereld. Naast een stevige basis van jazz komen ook veel andere genres voorbij. In totaal vinden in het weekend van 8, 9 en 10 juli zo’n 160 optredens plaats, verdeeld over 15 podia. Op het programma dit jaar staan onder meer Alicia Keys, Diana Ross, Nile Rodgers & CHIC, Erykah Badu, Gregory Porter, H.E.R., Diana Krall, IbrahIm Maalouf, Michael Kiwanuka en Artist in Residence Herbie Hancock.
“We zijn ontzettend blij met Birra Moretti als nieuwe partner en herkennen ons volledig in hun missie: “enjoying good food, good company and great beer” en voegen daar graag great music aan toe. We maken er samen met artiesten, publiek én Birra Moretti één groot feest van!", zegt Jan Willem Luyken, Directeur NN North Sea Jazz.
Bij de komende editie van North Sea Jazz is Unicef het goede doel geworden waar het festival zich voor inzet.
"Muziek is een belangrijk element in de projecten van Unicef: het helpt kinderen op school, in de ontwikkeling of bij traumaverwerking. We zijn dan ook trots dat wij het goede doel zijn waar het NN North Sea Jazz Festival zich komende editie voor inzet!", laat Unicef weten.
Unicef kan men op verschillende plekken tegenkomen op het festival. In het nieuwe Central Park van de festivallocatie staat een wereldmuziektafel en kunnen bezoekers per land luisteren naar muziek en verhalen over kinderen. Op de schermen bij de grote podia wordt getoond hoe Unicef wereldwijd kinderen helpt met onder andere muziek en het Unicef Experience Team is tijdens het festival aanwezig om bezoekers te vertellen over het werk van Unicef en om vragen te beantwoorden.