Nederlands grootste concertpromotor MOJO en Eurojackpot (een spel van Nederlandse Loterij) gaan een samenwerking aan om de festivalbeleving van bezoekers nog rijker te maken. Met deze overeenkomst is Eurojackpot official partner van de festivals Pinkpop en Bospop.
Voor Eurojackpot komt de samenwerking met MOJO kort na de lancering van de nieuwe ‘Winner Man’ campagne, waarmee de loterij strategisch gezien een nieuwe weg in slaat. Met deze samenwerking wordt gevolg gegeven aan deze strategie waarin het leven als een winnaar centraal staat, of je de Jackpot nu wint of niet. Eurojackpot wil festivalbezoekers activeren deze mindset te omarmen.
Saskia Baartman, Business Director Eurojackpot: ''Muziek is een bovengemiddeld grote interesse binnen onze doelgroep. MOJO is in Nederland een begrip als het gaat om muziekevenementen, concerten en festivals. Daarnaast beschikken ze over een sterk internationaal netwerk met unieke assets. We zien veel potentie om onze merkambities samen met MOJO te realiseren door gebruik te maken van elkaars bereik en samen ervaringen te creëren die je nergens anders kan krijgen.''
Marcel Surendonk, Head of Brand Partnerships MOJO: ''Na een succesvolle samenwerking in 2023 zijn we extra blij dat Eurojackpot de samenwerking met Pinkpop heeft verlengd én heeft uitgebreid met Bospop voor 2024. De link tussen de bezoekers van Pinkpop en Bospop met de doelgroep van Eurojackpot is wat ons betreft een schot in de roos.''
Eurojackpot is tijdens Pinkpop (21 t/m 23 juni) en Bospop (12 t/m 14 juli) al op verschillende manieren zichtbaar. Zo wordt tijdens Pinkpop de ‘Winner Cam’ gelanceerd. Daarmee brengen MOJO en Eurojackpot de bekende ‘stadion cam’ naar het festival. De ‘Winner Cam’ gaat op zoek naar mensen in het publiek die er uit zien alsof ze alles uit het leven halen: échte winnaars. Daarnaast kunnen festivalgangers in de ‘Winner Club’ tijdens de silent disco hun eigen feestje bouwen met een spetterende ontknoping. Winnaars ontvangen mooie festivalprijzen.