Record Store Day Nederland heeft voor de 2018-editie een nieuwe hoofdsponsor. Het abdijbiermerk Leffe verbindt zijn naam aan het jaarlijkse event. Dat meldt Entertainment Business.
.Afgelopen jaren werkte Record Store Day samen met het hardwaremerk House Of Marley. Sjors van Drie, senior brand manager van het biermerk, zegt op Entertainment Business dat de samenwerking een uitstekende match is. "Leffe bier staat voor genieten van een mooi en vol leven. Niet voor niets hebben we daar in onze meest recente campagne al een parallel getrokken met het luisteren naar vinyl. De samenwerking met Record Store Day is daarin een logisch vervolg.”
Projectmanager Esther Vollebregt van Stichting Record Store Day vult aan: "Record Store Day is in negen jaar uitgegroeid van een leuk initiatief voor een aantal platenzaken tot een dag die voor de meeste van de honderd deelnemende winkels inmiddels belangrijker is dan kerst. Leffe als A-merk past heel mooi bij zowel de insteek als de uitstraling van deze dag: samen genieten. Van zowel de muziek, als van een goed glas bier.”
De exacte invulling van wat Leffe op RSD 2018 gaat doen volgt op een later tijdstip. In Nederland vindt op 21 april de elfde editie Record Store Day plaats.