KPN wordt hoofdsponsor van de 10e editie van SAIL, dat van 12 t/m 16 augustus 2020 langs de oevers van het IJ wordt georganiseerd.
KPN verbindt zich als ICT- en Telecompartner aan het nautische evenement. Ook in 2010 en 2015 leverde KPN een cruciale bijdrage aan alle digitale verbindingen van het grootste vrij toegankelijke evenement in Nederland.
Als hoofdsponsor maakt KPN het mogelijk dat de vele bemanningen, de ruim twee miljoen bezoekers en alle fans tijdens SAIL zorgeloos digitaal verbonden zijn met elkaar en de hele wereld. Daarnaast verzorgt KPN veilige en snelle onderlinge connectiviteit voor de hele SAIL-organisatie. Zo zorgt KPN onder andere voor extra mobiele 4G dekking, WiFi zones en de SAIL Social Media boot. Waardoor miljoenen bezoekers, op het evenement, thuis of onderweg, SAIL 2020 overal maximaal kunnen meebeleven.
Maximo Ibarra, CEO bij KPN: “SAIL Amsterdam 2020 is voor KPN veel meer dan alleen een sponsorproject. Het is voor ons een voorbeeld van hoe wij in zo’n groot gebied ons netwerk en expertise inzetten om dagelijks honderdduizenden bezoekers gelijktijdig connectiviteit te bieden. We zijn er trots op dat we deze bijzondere jubileumeditie van SAIL kunnen ondersteunen.”
Reineke Boot, directeur SAIL Event Partners: “KPN is als duurzaam en innovatief Nederlands bedrijf een droompartner voor SAIL: grensverleggend, ondernemend en succesvol verbindend. We zijn blij dat KPN wederom hoofdsponsor is van SAIL en gaat zorgen voor de juiste verbinding zodat onze bezoekers hun ervaringen kunnen delen met de wereld om hen heen. We zijn KPN dankbaar voor hun jarenlange consistente en onmisbare steun, waardoor miljoenen fans van SAIL kunnen genieten.”
Foto: Sail / Roel Vincken