KPN en de European Broadcast Union (EBU) hebben een Official Partnership afgesloten voor het Eurovisie Songfestival 2020 dat in mei plaatsvindt in Ahoy Rotterdam.
KPN is daarmee verzekerd van uitgebreide associatie,, evenement en digitale rechten voor het aanstaande festival. Een belangrijk onderdeel van het partnerschap is de levering van connectiviteit voor de ondersteuning van de wereldwijde distributie van het tv-signaal en internet- telecomdiensten in en om Ahoy.
“We zijn verheugd om de Nederlandse telecommarktleider KPN te verwelkomen als partner van het Eurovisie Songfestival 2020. De vitale infrastructuurondersteuning van KPN zal van onschatbare waarde zijn om het publiek over de hele wereld te laten genieten van het evenement en hun internetdiensten zullen de duizenden afgevaardigden, artiesten en journalisten in Rotterdam in staat stellen om wereldwijd verbonden te blijven tijdens 's werelds grootste live muziekevenement", aldus Jon Ola Sand, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival.
“Wij verbinden ons als partner aan het Eurovisie Songfestival in Ahoy Rotterdam en samen met de NPO en EBU gaan we er een geweldig evenement van maken”, zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN. “Met ‘het netwerk van Nederland’ gaan we zorgen voor de juiste glasvezel-, mobiele en wifiverbindingen voorafgaand aan en tijdens één van de grootste Europese mediaspektakels ooit in Nederland georganiseerd. Rotterdam en heel Nederland zullen in mei in de ban zijn van het Eurovisie Songfestival en samen met tal van onze medewerkers leveren we met ons betrouwbare netwerk een belangrijke bijdrage aan het succes van de organisatie.”
Naast KPN is Moroccanoil presenting partner van het festival. BankGiro Loterij en Corendon zijn nationale partner. Het Eurovisie Songfestival 2020 vindt plaats in Rotterdam op 12, 14 en 16 mei. De shows worden gecoproduceerd door de Nederlandse publieke omroep NPO en de EBU.