Kia Motors is in 2019 de titelsponsor van de wereldtournee van de K-Pop-sensatie BLACKPINK. Door het partnerschap met de meidengroep wil Kia Motors een jongere doelgroep bereiken.
BLACKPINK is een Koreaanse meidengroep die in 2016 debuteerde bij het K-Pop-label YG Entertainment. BLACKPINK is de meidengroep met wereldwijd de meeste abonnees op YouTube. K-Pop (Korean Pop) is een mix van elektronische, hiphop-, pop-, rock- en r&b-muziek, met allerlei audiovisuele elementen.
“Kia is samen met K-Pop een van de succesvolste exportproducten uit Korea; BLACKPINK past daarom ook perfect bij ons merk. Zij zijn een van de meest dynamische, stijlvolste en populairste acts ter wereld. Deze samenwerking geeft Kia de unieke mogelijkheid om de merkbekendheid bij een jongere generatie te vergroten”, zegt Yong-Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors Corporation.
Als de titelsponsor van de groep haar eerste wereldtournee organiseert Kia tijdens de tour diverse evenementen waar fans de K-Pop-sterren kunnen ontmoeten en prijzen (zoals gesigneerde cd’s) kunnen winnen. De wereldtour is in januari dit jaar van start gegaan.
Zaterdag 18 mei komt BLACKPINK naar Amsterdam voor een optreden in AFAS LIVE. Kia Motors Nederland biedt fans de mogelijkheid om kaarten te winnen voor het concert. Daarnaast mogen de gelukkige winnaars overdag ook de soundcheck van de meidengroep bijwonen. De ticketactivatie start dinsdag 30 april via de social media kanalen van Kia Motors Nederland.
De samenwerking met BLACKPINK is de eerste van een hele reeks. Kia Motors kondigt de komende maanden meer partnerschappen met K-Pop-artiesten aan om zich met muziekliefhebbers te verbinden.