In het Amsterdamse poppodium Melkweg stroomt vanaf deze maand Jupiler door de tapkranen. Dit wordt op 13 juni gevierd met een vertoning van de muziekdocumentaire ‘The Sound of Belgium’ en aansluitend de clubnacht Cable. Het is voor het eerst in haar 43-jarige geschiedenis dat Melkweg een Belgisch bier als hoofdmerk heeft.
Algemeen en artistiek directeur Geert van Itallie over de samenwerking: "Jupiler timmert hard aan de weg in het Nederlandse poppodium- en festivalcircuit. Naast het leveren van bier richt het merk zich in haar campagnes nadrukkelijk op live muziek en clubcultuur. Als Melkweg profiteren we hier volop van mee. Ook denkt Jupiler actief mee over het optimaliseren van de barpunten in de Melkweg.”
Jean-Jacques Velkeniers, marketing director van AB InBev, de brouwer van Jupiler: "Het partnership met Melkweg is voor Jupiler een belangrijke stap om de positie van het merk verder uit te bouwen in de Randstad, en met name in Amsterdam. Doordat afgelopen jaar al Ajax, de Amsterdamse dance festivals Awakenings en Loveland en diverse cafés op ons bier overschakelden is Jupiler in korte tijd heel zichtbaar geworden in de hoofdstad. ”
Sinds haar opening in 1970 is Melkweg uitgegroeid tot één van de vooraanstaande poppodia in Nederland, met jaarlijks ruim 400.000 bezoekers. Naast muziek – van pop/rock en dance tot hiphop en world - bestaat de programmering uit theater, film, exposities en events. Melkweg heeft twee concertzalen (voor 1.500 en 700 bezoekers), een theaterzaal (112 stoelen), een cinema (90 stoelen), een fotogalerie, een mediaroom, een tearoom en een café-restaurant. Ook programmeert de Melkweg, samen met de Stadsschouwburg en Toneelgroep Amsterdam, de Rabozaal (max. 1.400 bezoekers zittend/staand). Het podium organiseert regelmatig thematische en multidisciplinaire evenementen.