Evenementenorganisator ID&T en de grootste bierbrouwerij ter wereld AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de wereldbekende biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.
De focus van dit ambitieuze partnership ligt op het versterken van de beleving van miljoenen fans van ID&T, zowel live als digitaal. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de ontwikkeling van verkoop- en marketingactivaties, waarbij innovatieve campagnes worden gecreëerd die de festival bezoeker aanspreken. Jongvolwassenen hebben een sterke behoefte aan sociale interactie en unieke ervaringen, waarin muziek en evenementen inmiddels niet meer weg te denken zijn. Het doel van ID&T en AB InBev is om de doelgroep te verrassen, inspireren en activeren met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.
ID&T neemt met de nieuwe samenwerking na 20 jaar afscheid van Heineken
Martijn van Daalen, CCO ID&T Groep: ‘’We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans.”
Jasper Kessels, Horeca Directeur AB InBev: ‘’ID&T, marktleider in Nederland, is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenementen en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud – een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit. Deze samenwerking past daarom naadloos binnen de sponsorstrategie van AB InBev. De ‘smooth’ en verfrissende smaak van Bud matcht ook met alle high-energy festivals van ID&T en deze samenwerking biedt ons een unieke kans om te tonen waar AB InBev en Bud voor staan en de fans te voorzien van onvergetelijke experiences.”
ID&T geniet wereldwijd bekendheid met de creatieve stages, unieke eindshows en meerdaagse camping experiences. Het totale platform van ID&T is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot ruim 2 miljoen bezoekers per jaar en meer dan 10 miljoen online fans. De komende jaren verwacht ID&T de sterke groei van de fanbase door te zetten, gedreven door de verdere ontwikkeling van het digitale ecosysteem met exclusieve content, livestreams en het uitbreiden van de e-commerce activiteiten.
ID&T is opgericht in 1992 en organiseert jaarlijks ongeveer zeventig dance-evenementen. Onder de ID&T Groep vallen onder meer de bedrijven B2S, ID&T Events, Q-dance, Monumental (Awakenings), Air Events, Art of Dance en VD Events en evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Thunderdome, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Vunzige Deuntjes Festival en Masters of Hardcore. Met haar evenementen trekt de ID&T Groep ruim 2 miljoen bezoekers per jaar. Onderdeel van de ID&T-groep zijn tevens Platinum Agency en Most Wanted DJ-agency, de twee grootste hard dance agencies in de wereld.