Heineken wordt de hoofdsponsor van Amsterdam 750. Burgemeester Femke Halsema en Dolf van den Brink, CEO van Heineken, hieven hierop samen het glas.
Van 27 oktober 2024 tot en met 27 oktober 2025 staat Amsterdam in het teken van de 750ste verjaardag. Een reeks van activiteiten, feesten, concerten, theatervoorstellingen, exposities en meer moet de stad laten bruisen als nooit tevoren. Te beginnen met een wervelend Openingsconcert in de Ziggo Dome op 27 oktober. Met als grote klap op de vuurpijl: een feest op een autoloze Ring van de A10 op 21 juni 2025, de langste dag van het jaar.
Naast dat Heineken zich verbindt aan de 750e verjaardag van de stad Amsterdam is Heineken ook sponsor van SAIL 2025, waarvan volgend jaar de 10e editie plaats vindt.
Dolf van den Brink, CEO van HEINEKEN: “We zijn al meer dan 150 jaar leverancier van gezelligheid. Heineken® is geboren en getogen in deze prachtige stad; als trotse inwoner leveren we heel graag een actieve bijdrage aan de festiviteiten. Niet alleen omdat we een prachtige geschiedenis delen, maar juist ook omdat we anno nu bruisend onderdeel zijn van de kleurrijke samenleving die de stad rijk is. Van de typisch Amsterdamse kroeg tot het terras. De club of het stadion. De buurtborrel, de picknick in het park of housewarming. Als werkgever en Experience voor bierliefhebbers. Heineken® zit in de haarvaten van de stad en brengt leven in de brouwerij, en daarom zijn we erbij. Samen met en voor de Amsterdammers gaan we er een onvergetelijk vieringsjaar van maken. Hoe we dit gaan doen, wordt nu druk aan gewerkt. Maar één ding is zeker; er zit veel moois in het vat en de hele stad kan meegenieten. Ik kijk uit naar het moment waarop we met iedereen die Amsterdam een warm hart toedraagt kunnen proosten op het 750-jarig bestaan.”
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam: “Wie kijkt naar de rijke geschiedenis van onze stad, kan niet om Heineken heen. Gerard Heineken was 22 jaar toen hij het familiebedrijf in de 19e eeuw begon, met een ondernemersgeest die nog altijd bijzonder goed bij Amsterdam past. Anderhalve eeuw is Heineken onderdeel geweest van vele feestelijke momenten en mijlpalen in de stad, in het stadion, het theater of het café op de hoek. De bierbrouwer is inmiddels wereldberoemd en blijft trouw aan de plek waar het allemaal begon. Ik ben daarom trots op deze nieuwe samenwerking. Het Amsterdams bedrijfsleven is onmisbaar voor de viering van onze verjaardag. Met elkaar kijken we terug op 750 bewogen jaren en kijken we uit naar een feestelijk en groots jubileumjaar voor alle Amsterdammers en iedereen die onze stad een warm hart toedraagt.”
Heineken is de eerste hoofdsponsor van Amsterdam 750. Eerder werd bekend dat de Rabobank, OBA en GVB zich verbinden als maatschappelijk partner van het jubileumjaar. Stadszender AT5 is mediapartner.