Heineken Nederland en Mojo Concerts verlengen hun samenwerking met nog eens vijf jaar.
De bierbrouwer en Mojo werken al sinds 2015 samen voor alle festivals en outdoor-concerten van Mojo zoals NN North Sea Jazz, Lowlands, WooHah en Down the Rabbit Hole. In het nieuwe sponsorcontract is ook de verlenging met vijf jaar van de samenwerking tussen Heineken met AFAS Live en Pinkpop opgenomen. Beide contracten liepen gelijktijdig af met het Mojo Concerts-contract. Het contract van Heineken met de Ziggo Dome loopt nog enige jaren.
Het sponsorcontract is uit drie belangrijke pijlers opgebouwd: een deel cash, een deel marketing en een deel logistiek. Wat betreft activering wordt er gekozen voor een portfolio-opzet. Daarbij liggen er afspraken hoeveel merken op een bepaald festival geactiveerd mogen worden. Welke merken dat zijn wordt in overleg bepaald. Brand Bier blijft het bier van Pinkpop.
David Lette, marketing directeur Heineken Nederland: “Bij Heineken geloven we echt in langdurige partnerships. Dat zie je ook bij onze andere samenwerkingen. Je bouwt aan een relatie waarbij je vertrouwen in elkaar creëert. Je weet wat ieder wilt en waar je het meeste samen uit kunt halen. Dan maak je elkaar sterker en beter. Een verlenging met vijf jaar vinden we beiden prettig. En ik hoop van harte dat we na deze periode opnieuw langer doorgaan. Een festival is de perfecte omgeving om mensen in aanraking te laten komen met je merk.”
In het nieuwe nummer van Sponsorreport staat een uitgebreid interview met David Lette van Heineken Nederland en Marcel Surendonk, Hoofd Brand Partnerships bij Mojo, over de verlenging. Het interview is geschreven voordat de maatregelen rondom het coronavirus werden genomen en moet dan ook vanuit dat oogpunt gelezen worden. Het nieuwe nummer van Sponsorreport is hier gratis te downloaden.