Heineken en festivalorganisatie ID&T hebben hun samenwerking voor twaalf verschillende Nederlandse festivals met tenminste vijf jaar verlengd. De twee werken al ruim 15 jaar samen.
De vernieuwde samenwerking werd vorige week officieel bekrachtigd bij de aanvang van het dancefestival Mysteryland.
Tijdens Mysteryland heeft Heineken een 'Desperados-stage' en een speciale cider-bar, maar waren er ook een aantal unexpected bars op onverwachte plekken. "We zien festivals als een stad", zegt Pascal Stolk van Heineken. "Op Mysteryland lopen per dag 55.000 mensen rond. Als die door een gewone stad lopen, verwachten ze ook diversiteit."
De Unexpected Bar heeft dit seizoen al op verschillende festivals gestaan zoals Lowlands, Decibel, Defqon, Down the Rabbit Hole en Concert at Sea.
Nederlandse festivals vormen volgens commercieel directeur van Mysteryland Martijn van Daalen de Champions League van de mondiale festivalwereld. "Dan wil je ook samenwerken met een partner die op dat niveau zit. Wat Heineken laat zien bij Champions League of Formule 1 zegt genoeg. We willen onze Nederlandse festivals uitbreiden met internationale bezoekers, dan heb je die uitstraling ook nodig."