Heineken Nederland en de organisatie van het Concert at SEA festival hebben een sponsorovereenkomst gesloten voor een periode van drie jaar.
Beide partijen werkten zowel voor, tijdens als na het festival intensief met elkaar samen. Zo vonden er dit jaar diverse win-acties plaats in grote supermarkten, werden er speciale artist-branded Heineken-flessen gemaakt en was het biermerk op het festivalterrein prominent aanwezig met de Heineken Sunset bar en Jillz draaimolen. Heineken volgde dit jaar Grolsch op als bierpartner van het festival.
"Concert at Sea is in vele opzichten een uniek festival meteen fantastisch divers publiek. Samen hebben we bepaald welke merken het beste aansluiten bij de bezoekers. Dit zorgde voor een goed ontvangst van onder andere Jillz 0.0% en Amstel Radler gedurende het festivalweekend. Vol vertrouwen en met veel plezier zetten we dan ook de samenwerking voort de komende jaren", aldus Bas Lancee, Accountmanager National Events bij Heineken Nederland.
Lesley Grieten,festivaldirecteur van Concert at SEA: "Heineken wilde heel graag terugkeren naar de Brouwersdam en kwam met een uitgebreid marketingplan om hetgehele jaar met elkaar samen te werken. Ze hebben die ambities dit jaar dubbel en dwars waargemaakt en we kijken dan ook uit naar een mooie samenwerking de komende jaren."
Concert at SEA op de Brouwersdam in Zeeland is uitgegroeid tot een van de grootste festivals van Nederland. Het is tevens het paradepaardje van BLØF, die het festival in 2014 voor de negende keer organiseerde. Het festival markeert voor veel bezoekers het begin van de zomervakantie. Behalve de programmering is de unieke locatie met uitzicht op de Noordzee, de lage toegangsprijs en de gezellige sfeer voor veel mensen reden een weekend naar Zeeland te komen.