Havenbedrijf Rotterdam verbindt zich als hoofdsponsor aan het Stadsprogramma van het Eurovisie Songfestival. Dit programma wordt tussen 8 en 16 mei op verschillende locaties voor alle Rotterdammers georganiseerd door de gemeente Rotterdam, Rotterdam Partners, Rotterdam Ahoy en Rotterdam Festivals.
“We willen als grootste haven van Europa zoveel mogelijk Rotterdammers van dit multiculturele, kleurrijke en internationale evenement laten genieten. Vandaar dat we als Havenbedrijf Rotterdam met plezier het stadsprogramma van dit unieke festival sponsoren”, aldus Allard Castelein, CEO van het Havenbedrijf.
De sponsoring van het Stadsprogramma past in het sponsorbeleid van het Havenbedrijf. Dat is er op gericht om Rotterdam als vestigingsstad aantrekkelijk te houden, Rotterdamse evenementen en culturele locaties te gebruiken voor de ontvangst van relaties en klanten en de band tussen stad en haven te verstevigen. Het Havenbedrijf is één van de belangrijkste sponsors van Rotterdamse evenementen en culturele locaties. Het is de drijvende kracht achter de Wereldhavendagen, North Sea Jazz Festival, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en de Harbour Run. Daarnaast ondersteunt het Rotterdamse iconen als De Doelen, het Nieuwe Luxor, Blijdorp, CHIO en Boijmans van Beuningen.
Op de foto: Alice Vlaanderen – projectdirecteur Host City ESF 2020 - en Richard van der Eijk – hoofd Communications & External Affairs Havenbedrijf – tekenen het sponsorcontract. Foto: ©Marc Nolte