NDC mediagroep wordt de vierde hoofdsponsor van DelfSail2021. In Groningen tekenden Pier Baarsma, algemeen directeur van de NDC mediagroep en de bestuursleden Jan Koolhof (voorzitter) en Johan Smit (penningmeester) van de stichting Delfsail de sponsorovereenkomst.
Beide partijen spraken uit veel vertrouwen in elkaar te hebben. Het bestuur van DelfSail 2021 is zeer verheugd over deze samenwerking, omdat partijen elkaar op allerlei manieren zullen versterken. “NDC mediagroep is het grootste media- en marketingbedrijf van Noord-Nederland en voelt zich nauw verbonden met de regio en inspirerende activiteiten die de kwaliteit van leven, wonen en werken versterken. Daar past een hoofdsponsorschap uitstekend bij. Het evenement vestigt de aandacht op de kracht van Groningen, is een magneet voor toeristisch-recreatief bezoek en draagt bij aan werkgelegenheid. NDC kan met haar inspanningen een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van dit evenement”, is de overtuiging van Pier Baarsma.
Eerder had DelfSail 2021 al drie hoofdsponsoren gecontracteerd: Groningen Seaports, Rabobank en Koninklijke Wagenborg, naast de twee ‘Founding Partners’ zoals de Provincie Groningen en de Gemeente Delfzijl. Daarnaast heeft de stichting een serie sponsoren in andere categoriën en gaat de fondswerving ook dit jaar en volgend jaar nog volop door.
“DelfSail is de grootste internationale manifestatie in ons gebied, waardoor het ook een enorme toeristische trekker is voor binnen– en buitenland. Maar ook een belangrijke economische spin-off biedt. Met nog een aantal specifieke mediapartners - zoals RTVNoord en Dycon (het communicatie- en mediabureau van de stichting) - staat er nu op mediagebied een solide basis voor een succesvolle zevende editie van DelfSail.”