Cultuurpodium Boerderij uit Zoetermeer heeft in stadsgenoot CreativeColors een nieuwe naam gevende zaalsponsor gevonden. CreativeColors is één van de grootste bedrijven in Nederland voor het drukken van grote posters, buitenreclame, doeken en bestickering.
Met jaarlijks ruim 50.000 bezoekers en 140 concerten is De Boerderij een toonaangevend podium, met een internationaal sterke reputatie in muziekstijlen als progrock, symfonische rock, jazz fusion en classic rock.;De grote zaal van Cultuurpodium Boerderij met een capaciteit van 750 bezoekers, voorheen de Jupiler Zaal, is onlangs omgedoopt naar CreativeColors Zaal.
"Elke vijf jaar lopen de contracten af", vertelt directeur Arie Verstegen. "En daarom zijn we op zoek gegaan naar nieuwe sponsors. Hiermee komen we ook tegemoet aan een dringend verzoek van de gemeente die naast subsidie ook graag wil dat instellingen met sponsors in zee gaan. We hebben een biercontract afgesloten met Bavaria en hiermee kwam ook de naamgeving voor de grote zaal vrij."
Dat De Boerderij uitkwam bij CreativeColors is niet voor niks. Eigenaar Fred Hagg komt als muziekliefhebber al sinds 1975 in De Boerderij en maakt ook de reclameposters en doeken voor De Boerderij. Zijn vrouw Yolanda is er al jaren een van de 125 vrijwilligers van het podium. "We hebben veel affiniteit met de Boerderij en met de muziek", zegt Hagg die niet lang hoefde na te denken over de sponsoring, die voor CreativeColors een sterke showcase vormt en de bekendheid van het merk in binnen- en buitenland gaat vergroten.
Acts als Deep Purple, Peter Frampton, Marillion, David Crosby, Kansas, Steve Hackett en Peter Hammill zijn enkele van de vele highlights in de rijke historie van De Boerderij. Binnenkort staan The Sweet (30/6), Procol Harum (7/9), Kim Wilde (12/11) en Average White Band (19/11) op het programma. Fans uit Nederland en vele andere landen bezoeken De Boerderij voor hun favoriete artiesten en krijgen regelmatig na afloop de gelegenheid om hen persoonlijk te ontmoeten.