Corendon is één van de officiële nationale partners geworden van het Eurovision Songfestival 2020 in Nederland en België.
Met meer dan 180 miljoen kijkers is het Eurovisie Songfestival wereldwijd het grootste live event. Corendon organiseert de komende maanden verschillende acties in Nederland en België waarbij klanten tickets kunnen winnen voor de Eurovisie Weken en de finalerondes tijdens het Eurovisie Songfestival in Rotterdam in mei 2020.
Dick Gussen, Marketing- en Brandmanager bij Corendon, laat weten: "We zijn er trots op dat Corendon een bijdrage mag leveren om miljoenen mensen door middel van muziek met elkaar te verbinden. Deze unieke kans om nationale sponsor in Nederland en België te zijn, hebben we dan ook met beide handen aangegrepen. Het thema van dit jaar Open Up past goed bij ons aangezien onze organisatie zeer divers is en door middel van reizen wij onze klanten andere culturen, andere visies en andere meningen leren ontdekken."
Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020, is blij met Corendon als nationaal partner: “Corendon heeft het Eurovisie Songfestival 2020 én het thema Open Up met veel enthousiasme omarmd. Daarmee dragen ze bij aan onze ambitie om internationaal een prachtig visitekaartje af te geven namens heel Nederland.”
Via de social media kanalen en de websites maakt iedere Corendon-klant kans op tickets om in Rotterdam één van de negen shows van het Eurovisie Songfestival te bezoeken. Volgens Gussen dé manier om de Nederlandse- en Belgische inzending van dichtbij aan te kunnen moedigen. “Daarnaast zijn de winnaars ook onze gast in het speciale Eurovision Village in Rotterdam om te genieten van bijzondere activiteiten.”
Niet alleen de touroperator maar ook Corendon Dutch Airlines maakt deel uit van het partnerschap. “Om dit te bekrachtigen zullen wij binnenkort één van onze toestellen omdopen tot een heus Eurovisie Songfestival-vliegtuig,” zegt Gussen.
Eerder was al bekend dat BankGiro Loterij een van de Nationale Partners is.