Supermarktorganisatie Coop is de nieuwe nationaal partner van het Eurovisie Songfestival 2021. De retailer met ruim 300 winkels in het hele land is de derde nationaal partner, naast de Bankgiro Loterij en Eneco, die zich verbindt aan het Eurovisie Songfestival dat volgend jaar mei in Rotterdam wordt gehouden.
“Er zijn mondiaal gezien maar weinig evenementen die zo sterk de kracht van samen uitdragen zoals het Eurovisie Songfestival dat doet. Coop voelt zich daar als coöperatieve supermarktorganisatie volledig bij thuis. Ook ons succes zit in samen dingen voor elkaar krijgen, in luisteren naar elkaar en openstaan voor elkaars ideeën”, aldus Gerard Koning, commercieel directeur, die benadrukt dat het thema van dit jaar Open Up perfect aansluit bij de kernwaarden van Coop. “Bij ons zijn klanten lid van de coöperatie. Ze helpen ons als bedrijf om dingen anders te zien of op een nieuwe manier aan te pakken. Hierdoor maken wij scherpe keuzes, staan wij dicht bij onze klanten en pakken wij als supermarkt op allerlei thema’s onze maatschappelijke rol.”
“Daarnaast is het geweldig om onze naam te verbinden aan een fenomeen dat al decennia lang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt in mensen in heel Europa en zelfs daarbuiten. Nu al bruisen we van de ideeën om onze medewerkers en klanten mee te laten genieten van het kleurrijkste festival van Europa, dat dankzij Coop voorzien zal zijn van een extra vleugje oranje.”
Sietse Bakker executive producer van het Eurovisie Songfestival 2021: ““Een oer-Hollands merk dat net als wij sterk gelooft in de kracht van samen en ‘van en voor iedereen’ wil zijn. Wij zijn blij dat we een partner mogen verwelkomen die zo dicht bij de kernwaarden van het Eurovisie Songfestival staat. We zien uit naar de creatieve en feestelijke plannen die Coop gaat uitrollen. Zo kan Nederland het Songfestival nóg meer meevieren.”