Coca‑Cola wil fans deze zomer de ultieme muzikale ervaring bieden met festivals, real-time uitzendingen en unieke content. Coca-Cola lanceert daarvoor wereldwijd het muziekplatform ‘Coke Studio™’ met film ‘The Conductor’ als eerbetoon aan ‘A Kind of Magic’, de iconische track van Queen. De campagne bevat samenwerkingen met internationale festivals zoals Tomorrowland en Sziget, Nederlands’ rising star Antoon en Lowlands.
In opvolging van de merkfilosofie Real Magic, lanceert Coca‑Cola deze zomer de nieuwe wereldwijde Coke Studio zomercampagne. Centraal in deze campagne staan samenwerkingen met festivals en artiesten met real-time uitzendingen van optredens en unieke, niet eerder vertoonde content. Coca‑Cola biedt fans hiermee onvergetelijke muziekervaringen en een kijkje achter de schermen. Daarnaast lanceert Coca‑Cola vandaag het wereldwijde Coke Studio™ muziekplatform, waarmee het merk aanstormend talent een podium geeft én dat dient als verzamelplek waarvan uit voortaan alle muzikale uitingen gelanceerd zullen worden. De eerste troef is een samenwerking met Tomorrowland vanuit maar liefst 30 Europese landen.
De lancering van het muziekplatform Coke Studio is een belangrijk speerpunt van de muzikale zomer van Coca‑Cola wereldwijd. Het digital-first platform biedt talent kansen voor samenwerkingen, creaties en het bereiken van een nieuw publiek. Coke Studio gaat uit van de overtuiging dat onze contrasten de wereld mooier maken – en dat er ware magie ontstaat als we samenkomen en ervaringen delen, zowel on- als offline.
Het wereldwijde startschot wordt gegeven met ‘The Conductor’, een film van 90 seconden waarin zeven talentvolle, internationale artiesten worden gevolgd om het iconische nummer ‘A Kind of Magic’ van de legendarische rockband Queen te vertolken. Onder de artiesten bevinden zich de voor een Grammy genomineerde, Amerikaanse R&B-sensatie Ari Lennox en de Britse singer-songwriter Griff.
Coke Studio is in Nederland de hele zomer zichtbaar met een 360-graden campagne gericht op de nieuwe generatie muziekliefhebbers. De campagne bevat samenwerkingen met internationale festivals zoals Tomorrowland en Sziget, Nederlands’ rising star Antoon en Lowlands. Coke Studio wordt gedurende de drie weekenden (15 t/m 31 juli) van Tomorrowland geactiveerd onder het motto “feel every beat of tomorrow, today™”. Op Lowlands is Coke Studio aanwezig met een spectaculaire activatie en samen met Antoon wordt dit jaar exclusieve content gemaakt in aanloop naar zijn twee uitverkochte Ziggo Dome shows. Voor al deze evenementen maken fans kans op exclusieve ervaringen die verder gaan dan alleen een toegangsticket.
De nieuwe generatie muziekliefhebbers wordt op verschillende manieren gemotiveerd om mee te doen en muzikale prijzen te winnen. De Coca‑Cola verpakkingen worden deze zomer voorzien van het label: Drink. Scan. Enjoy. Met een code onder de dop van het flesje of lipje van het blik maken fans kans op toffe only-Coke-can-do-prijzen: VIP-tickets voor Tomorrowland, weekendtickets voor Lowlands en Sziget, speciale Coke Studio tickets voor Antoon in Ziggo Dome en exclusieve experiences naar FRIS feesten.
De campagne wordt uitgerold via TVC, DOOH, digital, Social Media en op de winkelvloer en loopt deze zomer van juli tot en met augustus. De verpakkingen stromen in de markt vanaf half juni en vanaf dan zijn ook de prijzen te winnen tot en met 30 september 2022.