BNP Paribas langer sponsor North Sea Jazz

BNP Paribas heeft de sponsoring van North Sea Jazz in 2011 voor een meerjarige periode verlengd.

De meerjarige sponsoring van het North Sea Jazz Festival bouwt voort op een succesvolle samenwerking in 2011, waarbij de bank het festival mede mogelijk maakte. Door het partnership met het North Sea Jazz Festival wil BNP Paribas een muziekstroming steunen die een belangrijke invloed heeft op de hedendaagse (populaire) cultuur in Nederland.

Met de sponsoring is BNP Paribas naast het festival direct betrokken bij de Paul Acket Award voor getalenteerde jazzmuzikanten en de ondersteuning van North Sea Jazz Festival for Kids. De Groep steunt met zijn BNP Paribas Foundation al meer dan 15 jaar verschillende internationale jazz festivals en muzikanten. Met de sponsoring van het North Sea Jazz Festival zet BNP Paribas zijn wens om een groter publiek in contact te brengen met jazzmuziek, extra kracht bij.

André Boulanger, CEO BNP Paribas Nederland: “BNP Paribas heeft zich altijd ingezet voor cultuur. Ook nu zijn wij enorm blij en trots dat we in Nederland jazzmuziek en -muzikanten over de volle breedte kunnen steunen.”

Als onderdeel van de sponsoring van het North Sea Jazz Festival stelt BNP Paribas 15 muziekdownloads ter beschikking voor de kopers van Early Bird 3-dagenkaarten. Deze kaarten zijn vanaf 28 januari te koop via www.northseajazz.com en geven de kopers de mogelijkheid om in maart muziek van North Sea Jazz-artiesten te downloaden in de speciale North Sea Jazz downloadwinkel.

Jan Willem Luyken, festival directeur North Sea Jazz: "We hebben afgelopen jaar voortreffelijk samengewerkt, BNP Paribas en North Sea Jazz zijn in mijn ogen een perfecte match. Ik ben dan ook heel blij dat we ons partnership de komende jaren gaan voortzetten en onze relatie verder kunnen verdiepen en uitbouwen. Zowel inhoudelijk als zakelijk zullen we elkaar versterken en ondersteunen waar nodig. Dit geeft een goed gevoel voor de toekomst.