Bierbrouwer Dommelsch is de nieuwe bierleverancier van 013 in Tilburg. Zondag, tijdens de regiofinale van Dommelsch Clash of Coverbands in datzelfde popcentrum, wordt een vijfjarig contract getekend.
013 gaat niet alleen over op een ander biermerk (in plaats van Heineken), door het contract kan het de komende jaren volop meeprofiteren van de vele muzikale activiteiten die Dommelsch de laatste tijd organiseert. De muziekconcepten waarmee Dommelsch Nederlands muziektalent steunt zijn Dommelsch Dubbel Dutch, waarbij bekende Nederlanders verrassingsconcerten op geheime locaties geven, Dommelsch Clash of the Cover Bands (cover muziek), Dommelsch Locals Only (pop/rock) en Dommelsch TWSTD DJ's (dance). Daarnaast is Dommelsch een lange termijn samenwerking met René Froger aangegaan.
Beide partijen zijn zeer tevreden met de overeenkomst. "Dommelsch past prima bij 013. Dommelsch is niet alleen een leverancier met prima A-merk producten. Dommelsch ondersteunt ook op een verrassende manier een aantal muziekconcepten, die een aanvulling kunnen worden op onze programmering. Dommelsch wil zich graag een sterke marktpositie verwerven in de popmuziek en dat kan heel goed met 013", aldus Jan Buijs, bedrijfsleider van 013 Popcentrum.
Met de komst van het nieuwe biermerk verandert ook het asortiment frisdrank in de 013. En daardoor krijgt ook de grote zaal 'The Choice' een nieuwe naam. Die slogan hoort immers bij Pepsi (gekoppeld aan Heineken), terwijl Dommelsch Coca Cola in het pakket heeft. 013 Popcentrum is één van de grotere poppodia in Nederland met jaarlijks ruim 230.000 bezoekers. 013 is goed voor jaarlijks zo'n 170.000 liter bier.
Foto: M.Minderhoud