In aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen Parijs 2024, lanceert Procter & Gamble de ‘Everyday Champions’ campagne. Olympisch atleet Femke Bol is ambassadeur van de Everyday Champions campagne van de merken van P&G.
Als jarenlange partner van Olympische en Paralympische Spelen, werkt Procter & Gamble samen met atleten die iedere dag het beste uit zichzelf willen halen. "Hun doorzettingsvermogen en hun wil om continue te verbeteren, zijn een constante inspiratiebron voor onze merken en producten", zegt Procter & Gamble. "Met deze campagne streven onze merken ernaar Everyday Champions te zijn, door niet alleen de beste producten te leveren, maar tegelijkertijd ook een positieve impact te willen hebben."
Olympisch Atleet Femke Bol is het gezicht van de Everyday Champions campagne. Femke Bol behaalde op de Olympische Spelen 2020 in Tokyo al een Olympische medaille en liep dit jaar het nieuwe wereldrecord op de 400 meter indoor. Bol zal zich de komende tijd onder andere inzetten voor het helpen vergroten van zelfvertrouwen van meisjes en vrouwen, samen met P&G-merken Always en Venus. Zo blijkt uit onderzoek van Always dat 31% van de meisjes stopt met sporten in de pubertijd. Met de #LikeAGirl campagne willen Femke en Always meisjes aanmoedigen om te blijven sporten, omdat dit juist zelfvertrouwen kan geven. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Venus dat 65% van de meiden zich tijdens het sporten soms zorgen maakt of mensen misschien hun lichaamshaar kunnen zien. Voor 49% was dit ooit zelfs een reden om geen sport te beoefenen. Femke en Venus zetten zich daarom in om lichaamshaar te normaliseren.
Femke vertelt: “Toen P&G mij vroeg ambassadeur te worden van de Everyday Champions campagne, hoefde ik niet lang na te denken. Net als de P&G merken, wil ook ik elke dag het beste uit mezelf halen en zo goed mogelijk presteren op weg naar de Olympische Spelen Parijs 2024. Die continue motivatie om steeds weer net iets beter te worden, daar herken ik mij helemaal in. Daarnaast vind ik het belangrijk dat merken iets terug te doen voor de maatschappij en probeer ik hier ook mijn eigen steentje aan bij te dragen. Zo zet ik mij voor deze campagne samen met de merken Always en Venus in voor het vergroten van zelfvertrouwen van meisjes en vrouwen. Een onderwerp dat ik ontzettend belangrijk vind.”