MN Media bundelt de krachten met Nederlands bekendste tuinman

Lodewijk Hoekstra, bekend van tv-programma’s als Eigen Huis & Tuin, slaat de handen ineen met MN Media, de producent en distributeur van succesvolle impactfilms zoals Onder het Maaiveld, De Wilde Noordzee en Beyond, Ode to the Earth, om gezamenlijk een breed publiek te inspireren en te activeren richting vergroening.

Op de foto v.l.n.r.: Jeffrey de Graaff (MN Media), Lodewijk Hoekstra, Ignas van Schaick (MN Media)

De samenwerking komt onder meer tot uiting via het nieuwe platform On the Move To, dat zich richt op het vergroten van klimaatbewustzijn en bijdraagt aan een groene, duurzame samenleving. Hoekstra zet zich als aanjager de laatste jaren actief in om Nederland te inspireren om de natuur centraal te stellen.

Die missie sluit nauw aan bij die van producent en distributeur MN Media, dat zich toelegt op het uitbrengen van filmische documentaires met impact.

“De wereld staat in brand. We hebben steeds vaker met extreem weer te maken, naast een groot verlies aan biodiversiteit”, aldus Hoekstra. “Samen geloven we sterk in het concept 'On the Move To' als inspiratiebron voor een brede doelgroep. We laten zien dat er al veel gebeurt op het gebied van natuurinclusiviteit en biodiversiteit.”

De wereld staat in brand. We hebben steeds vaker met extreem weer te maken, naast een groot verlies aan biodiversiteit

Lodewijk Hoekstra

Ignas van Schaick, creative director van MN Media, vult aan: “Met onze samenwerking willen we meer dan alleen bewustzijn creëren; we willen mensen echt in beweging krijgen. Door inspirerende verhalen en beelden te delen, tonen we de kracht van natuurinclusieve oplossingen en de directe impact die we samen kunnen maken. Het is tijd om van denken naar doen te gaan, en daar sluit onze missie naadloos op aan.”

Centraal staat de groene ambulance van Lodewijk waarmee hij ‘eerste hulp bij natuurinclusief’ gaat verlenen en inspirerende projecten bezoekt. “We willen laten zien dat er vele inspirerende projecten zijn, van natuurinclusieve landbouw tot de productie van biobased gewassen en gebouwen die fungeren als bossen”, aldus Lodewijk. “Vooral de inhoud moet centraal staan. Deze boodschap willen we naar het grote publiek brengen en dat is waar de kennis en expertise van MN Media als filmproducent van pas komt. De groene golf moet groter worden. Er zijn nu al drie grote initiatieven aangehaakt, namelijk; Collectief Natuurinclusief, NL Greenlabel en Groene Cirkel Groene Gezonde Stad. Dit bewijst dat er animo is voor een dergelijk platform.”

De officiële lancering staat gepland op 25 oktober 2024 a.s. Vanaf dan zijn de eerste video's en podcasts beschikbaar op www.onthemoveto.nl.