Missie H2: de Hydrogen Inspirience

Tijdens de Olympische Spelen in Parijs is in het TeamNL Huis een uniek reizende experience center van waterstofcoalitie Missie H2 verrezen: de Hydrogen Inspirience. De Hydrogen Inspirience is geschikt voor alle leeftijden en neemt bezoekers op interactieve wijze mee in de wereld van de energietransitie en van Nederland Waterstofland. Olympisch kampioenen Ranomi Kromowidjojo en Marit Bouwmeester spelen een centrale rol in deze unieke experience center.

Beewan Sports uit Amsterdam is verantwoordelijk voor het concept, ontwerp en realisatie van de Hydrogen Inspirience met als thema 'Positive Energy'. De beleving is onderverdeeld in twee zones: een immersief mindset-theater, en een interactieve expozone. Doel is om alle bezoekers op een inspirerende manier te betrekken bij de verhalen van Nederland Waterstofland.

Nederland Waterstofland

Met Missie H2, partner van TeamNL, slaan acht partijen uit de waterstofketen (Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Toyota, Eneco en Vopak,) de handen ineen om samen met een groot aantal Nederlandse bedrijven en de overheid de inmiddels ingezette nationale waterstofbeweging te vergroten en versnellen.

In Nederland hebben we immers de unieke kans om samen ‘Nederland Waterstofland’ te realiseren. Alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig: we hebben de Noordzee voor grootschalige productie van windenergie, de zeehavens als logistieke hubs, enorm veel kennis over waterstof in de mobiliteit en huishoudens, grote industrieclusters die de overstap naar waterstof willen maken én een van de betere energietransportnetwerken van de wereld.

Onder de campagnevlag ‘Nederland hét Waterstofland 2030’ wil Missie H2 verbinden en inspireren met positieve energie. Dit doet Missie H2 samen met TeamNL, het Watersportverbond, De Koninklijke Nederlandse Roeibond en waterstofambassadeurs Ranomi Kromowidjojo, Marit Bouwmeester, Corné de Koning, Melvin Twellaar en Stef Broenink. Topsporters weten als geen ander dat nu koers kiezen noodzakelijk is om straks de belofte te kunnen inlossen en maximaal te kunnen presteren. Naast de Hydrogen Inspirience ontwikkelde Missie H2 met TKI Nieuw Gas de interactieve nationale waterstofkaart en reiken de waterstofambassadeurs waterstofmedailles uit aan koplopers in de waterstofbeweging.

Ulco Vermeulen, namens Missie H2: "We hebben als Missie H2 een grote ambitie: Nederland kan in 2030 hét waterstofland van de wereld zijn. Daar moeten we wel een tandje voor bijschakelen. Missie H2 wil bedrijven en overheden verbinden en inspireren om mee te doen. De positieve energie en verbeeldingskracht van sport en sporters helpen daar enorm bij. De ambassadeurs, zoals Ranomi Kromowidjojo en Marit Bouwmeester, zetten zich actief in voor onze waterstofmissie. Maar met de Waterstof Inspirience zetten we een volgende stap, die past bij het podium van Parijs."

Rob van Rijswijk, managing director van Beewan Sports Experience: "Sports experience gaat verder dan sportmarketing alleen of het plaatsen van logo's op een sponsorwand. Daarom past deze next level sports experience-opdracht van Missie H2 zo goed bij Beewan. We creëren een omgeving waarin bezoekers zelf de betekenisvolle verhalen van Missie H2 kunnen ontdekken door middel van interactie en beleven dankzij de toepassing van diverse experience technieken. Op deze manier sluiten we aan bij de belevingswereld van de uiteenlopende doelgroepen van Missie H2: van overheden en industrie tot het grote publiek. Het realiseren van een tijdelijke experience als sportsponsoring activatie is wat ons betreft een innovatieve stap met veel potentieel voor de toekomst."