PSV gaat sponsors die getroffen zijn door de coronacrisis helpen. Bedrijven kunnen gebruik maken van een betalingsregeling waardoor ze een paar maanden langer de tijd krijgen om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen.
Normaal betalen sponsors van PSV hun bijdrage voor het komende seizoen voor 1 juli. De Eindhovense club heeft maandag aan zijn partners laten weten dat - indien zij hard geraakt zijn door de coronacrisis - dit tot twee maanden later kan.
“We zijn het grootste businessplatform van Zuid Nederland en in onze business-familie zitten allerlei bedrijven: van multinationals tot de lokale middenstander, MKB-bedrijven en ZZP’ers”, zegt Commercieel Directeur van PSV Frans Janssen. “Brabant is de zwaarst getroffen provincie door het coronavirus. We vroegen ons af wat we in deze voor iedereen moeilijke tijd konden doen om de getroffen bedrijven te hulp te schieten. Door de betalingstermijn voor onze sponsors, die normaal eindigt op 1 juli, op te schuiven naar 1 september geven we onze sponsors de ruimte om even adem te halen. Het past bij het We Stand Together dat we als PSV willen uitdragen. We moeten hier samen uitkomen.”
De regeling geldt voor alle sponsors. PSV heeft wel opgeroepen om daar als bedrijf verantwoord mee om te gaan en als het niet per se noodzakelijk is er geen gebruik van te maken. “PSV heeft het zelf ook moeilijk. Wij weten ook niet precies hoe we hier uitkomen. Daarom verzoeken we onze zakelijke relaties zich alleen te melden als het noodzakelijk is”, benadrukt Janssen.
“Natuurlijk zit er ook belang voor PSV om de businessfamilie bij elkaar te houden”, zegt Janssen. “Zonder onze sponsors kan PSV niet bestaan. Maar we hebben elkaar nodig.”
De regeling voor alle sponsors en partners werd geopperd in het regelmatige overleg dat PSV heeft met zijn Brainport Eindhoven-partners en waar al verschillende initiatieven zijn ontwikkeld in de strijd tegen het coronavirus.
Frans Janssen: “PSV staat voor Eendracht maakt macht. We zijn drie weken geleden met onze Brainport Eindhoven-partners bij elkaar gekomen en daar hebben we met z’n allen gezegd dat nu moet blijken dat we de grotere rol in deze regio spelen dan alleen die voetbalclub zijn. Toen hadden we al de inschatting dat er voorlopig niet gevoetbald zou worden. We hebben ons afgevraagd wat we als bedrijf in deze crisis kunnen betekenen voor de samenleving. Dat is voor iedereen anders: bij VDL en Philips heb je het over producten die direct bijdragen aan de zorg in de vorm van medische apparatuur en mondkapjes. Jumbo moet er voor zorgen dat alles op voorraad blijft in de winkels en dat je daar veilig boodschappen kunt doen. PSV heeft 1,5 miljoen volgers via zijn verschillende social media en de vraag was hoe we onze kanalen konden inzetten bij het inzamelen van materiaal, de vraag vanuit zorginstellingen, informatie vanuit de veiligheidsregio enzovoort. Onder de hashtags #blijfthuis, #blijffit en #blijfbetrokken hebben we allerlei oproepen gedaan van mededelingen door de burgemeester van Eindhoven om thuis te blijven en filmpjes van spelers met oefeningen om thuis fit te blijven. Met #blijfbetrokken zijn we bijvoorbeeld met onze telecompartner THC naar zorgcentra gegaan en hebben we met de Brainport-partners zo’n 900 tablets verdeeld. Ons mediateam, dat normaal gesproken de hele dag rond het trainingscomplex en in de kleedkamers zit, heeft dat allemaal in beeld gebracht."
Lees hier meer over de verschillende initiatieven van de partners van PSV.