SPORTNEXT organiseert op 31 mei een online event over TikTok, het snelst groeiende sociale medium in Nederland: De TikTok-trend.
In 2020 steeg het aantal Nederlandse gebruikers van TikTok met 149 procent tot 1,7 miljoen in totaal. Misschien nog wel belangrijker voor de sport: TikTok is enorm populair onder jongeren. En laat dat nou net de doelgroep zijn die het moeilijkst te bereiken is voor sportorganisaties, clubs, bonden, merken etc. TikTok is dus eigenlijk onmisbaar geworden in de (social)media-strategie van deze partijen.
In het SPORTNEXT Online Event ‘De TikTok-trend: hoe zet de sportwereld dit snelgroeiende social media kanaal in?’ op maandag 31 mei gaan we dieper in op wat TikTok kan betekenen voor jouw organisatie of bedrijf. Hoe werkt TikTok precies? Op welke manier past het in je mediamix? Welke content scoort? En hoe kun je jouw sponsors bij het platform betrekken?
Leer van onder meer Ajax en Bas Tietema hoe je:
TikTok kunt gebruiken
Viral video’s maakt
TikTok in je mediamix kunt opnemen
Met content een fanbase opbouwt
Sponsors een plek geeft
Voor maar € 35,- (excl btw) kun jij er bij zijn op maandag 31 mei (14.00-16.00 uur). Wil je tips en tricks over hét platform van de toekomst, aangereikt door de beste contentmakers van Nederland? Schrijf je via onderstaande button dan direct in!
14.00 uur: Inloggen en welkom
14.10 uur: Hoe Ajax uitgroeide tot een van de grootste voetbalclubs op TikTok
Ajax heeft niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten de aansluiting met de Europese top gevonden. De Amsterdammers weten met hun content miljoenen fans van over de hele wereld te bereiken. De club slaagt er telkens in op originele wijze de supporters te entertainen. Op social media heeft Ajax bijna 11 miljoen volgers, meer dan alle andere Eredivisieclubs bij elkaar. De Amsterdammers zijn sinds september 2019 ook actief op TikTok en hebben anderhalf jaar later al bijna 2 miljoen volgers. Ook op dit platform weet de club zich dus te onderscheiden. In december 2020 was Ajax de populairste voetbalclub ter wereld op TikTok, met maar liefst 5,4 miljoen interacties. Social media-redacteuren Bas Tolenaars en Sjors van Veen lichten het succes van Ajax op social media toe.
14.45 uur: Pauze
14.55 uur: Tour de Tietema zet sportwereld op z'n kop met contentmodel
Bas Tietema begon in 2019 zijn eigen YouTube-kanaal 'Tour de Tietema'. Hij deed op geheel eigen wijze verslag van de Tour de France en al snel werden zijn video's door tienduizenden mensen bekeken. In 2020 stapte Tietema, een groot wielertalent in zijn jeugd, zelf op de fiets. Samen met zijn kompanen Josse Wester en Devin van der Wiel stoomde hij zich in 50 dagen klaar voor de Ronde van Vlaanderen. De kijker werd via verschillende social media-kanalen meegezogen in het verhaal en de serie was een groot succes. De volgende stap was het opzetten van een eigen wielerteam: het Tour de Tietema Cycling Team. Met behulp van sponsors én fans willen Tietema, Wester en Van der Wiel de wielerladder beklimmen. Tijdens het event vertelt Bas hoe hij de sportwereld op z'n kop zet met een nieuw contentmodel.
15.30 uur: Praktijkvoorbeeld. Spreker nader te bepalen.
16.00 uur: Einde