De tiende editie van Sponsorlive en de Belgian Sponsorship Awards, die 5 december plaatsvond in Brussel, markeerde een jubileum met inspirerende keynotes en een recordaantal ingezonden (en gepresenteerde) cases. Het evenement onderstreepte zijn status als de toonaangevende conferentie voor de Belgische sponsormarkt. De conferentie vond plaats in de moderne en stijlvolle AG Campus.
Dit jaar werden maar liefst 25 sponsorship cases ingediend door 15 bedrijven, waaronder grote namen zoals Proximus, Delhaize, AG, ING, en Soudal. Uiteindelijk werden 16 cases genomineerd: acht in de categorie Best Sponsorship Strategy en acht in de categorie Best Sponsorship Activation. Tijdens de ceremonie werden in totaal zeven prestigieuze prijzen uitgereikt:
Best Sponsorship Strategy
Best Sponsorship Activation
Een speciale vermelding ging naar Soudal, winnaar van de Best Sponsorship Activation Award. Hun innovatieve T-Rex Vuelta-case zal België vertegenwoordigen bij de European Sponsorship Awards in Londen.
Naast de uitreiking van de awards bood het programma van Sponsorlive een breed scala aan inspirerende sprekers. Drie prikkelende keynotes stonden centraal, met als afsluiter een presentatie met een Nederlands tintje. Edgar Jorissen, voormalig VP en General Manager van Nike Mens EMEA, deelde het podium met Bas Timmer (oprichter van Sheltersuit) en Jan van Hövel (oprichter van KLABU). Hun inspirerende verhalen over maatschappelijke impact en innovatie werden door veel aanwezigen als het hoogtepunt van de dag beschouwd.
Meer informatie over de Belgian Sponsorship Awards en toekomstige evenementen is te vinden via sponsorlive.be.