Op donderdag 5 december vormt de AG Campus in Brussel het decor voor de tiende editie van SponsorLive en de uitreiking van de Belgian Sponsorship Awards. Het evenement belooft een hoogtepunt te worden in de wereld van sponsoring, met een recordaantal ingediende cases, gerenommeerde sprekers en de aanwezigheid van toonaangevende professionals uit heel Europa.
Maar liefst 25 sponsorship cases werden dit jaar ingezonden door 15 verschillende bedrijven, waaronder AG, Telenet, ING, de Nationale Loterij en Ethias. Deze cases illustreren de groeiende creativiteit en strategische kracht binnen het Belgische sponsorshiplandschap. Marc Frederix, de nieuwe juryvoorzitter, reageert enthousiast: “Het is opvallend om zoveel kwalitatief sterke cases te zien binnenkomen. We kunnen alleen maar toejuichen dat bedrijven steeds beter nadenken over hun sponsoringstrategie.”
Op 22 november presenteerden de 16 genomineerde cases zich aan de jury, onderverdeeld in twee categorieën: Best Sponsorship Activation en Best Sponsorship Strategy. De winnaars worden op 5 december bekendgemaakt en maken kans op Gold, Silver of Bronze-trofeeën. Daarnaast kiest het aanwezige publiek de winnaar van de Coup de Coeur.
Categorie ‘Activation’:
• AG - Sundo sunscreen dispensers
• Telenet - Fan Nights
• Telenet - Halftime Smile
• ING - Wunderbar
• Nationale Loterij - Road to Paris
• Soudal - T-Rex Vuelta
• Ethias - Fix your Fail
• Jules Destrooper - Bite the Medal Campaign
Categorie ‘Strategy’:
• AG - AG Insurance - Soudal Cycling Team
• AG - Create CX to generate love for your brand
• Delhaize - Team Belgium - Paris 2024
• Proximus - Creating Value for Belgian cycling ecosystem through technology
• ING - Wunderbar
• Degroof Petercam - Precious. Partnerships. Art
• Degroof Petercam - Precious. Partnerships. Golf
• Ethias - ‘Ge moet just niks, wel veilig fietsen’ Ethias x Wout van Aert
We kunnen alleen maar toejuichen dat bedrijven steeds beter nadenken over hun sponsoringstrategie
De conferentie belooft een bron van inspiratie te worden, met keynotes van internationale topnamen zoals:
• Edgar Jorissen, voormalig VP en General Manager van Nike Mens EMEA
• Nicolas Macé, programmadirecteur voor Visa tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs
• Hannah Hill, Head of Brand and Sponsorship bij Axi
Tijdens de sessies delen zij inzichten over de toekomst van sponsoring en merkstrategieën, aangevuld met uitgebreide presentaties van de genomineerde cases.
SponsorLive biedt niet alleen inspiratie, maar ook de perfecte gelegenheid om te netwerken met vakgenoten. Met diverse ticketopties kunnen bezoekers kiezen tussen deelname aan de conferentie, de awarduitreiking of een volledig programma inclusief diner.
Voor meer informatie en tickets: sponsorlive.be.