Chris Woerts meest invloedrijk in sponsoring

Een bijzondere prestatie! Nadat we Chris 18 jaar geleden als meest invloedrijke sponsorman van het jaar hadden gekozen, staat Chris Woerts opnieuw op de eerste plaats van deze lijst van 25 van Sponsorreport.

Destijds was Chris Woerts bij de Eredivisie verantwoordelijk voor de succesvolle mediarechtenverkoop van de Eredivisie. Inmiddels is Chris door zijn regelmatige gastoptredens met nieuws, scoops en geruchten bij het populaire SBS-programma Vandaag Inside de meest bekende sportmarketeer van Nederland geworden. Daarnaast heeft hij afgelopen tijd ook innovatieve concepten bedacht zoals de TOTO Dart Kings en de ‘gepersonaliseerde’ backdrops en heeft hij succesvolle partnerships tot stand gebracht. Chris werkt overal en voor iedereen, maar die petten passen hem allemaal. Woerts neemt geen blad voor de mond als hem om een mening wordt gevraagd. Zo ook in het spraakmakende interview dat in Sponsorreport staat naar aanleiding van zijn uitverkiezing.

Op de tweede plaats in de Top 25 staat opnieuw Arno de Jong, de CMO van Nederlandse Loterij. De top 3 wordt compleet gemaakt met Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.
In de lijst van dit jaar staan veel nieuwe mensen, met als hoogste binnenkomer Guido Klomp van Triple Double op een 14e plaats. Grootste stijger is Marielle Krouwel van NN Group van een 15e naar de 6e plaats.

De top 10 van 2023:

1. (3 ) Chris Woerts, CWO Consultancy
2. (2) Arno de Jong, Nederlandse Loterij
3. (4) Menno Geelen, AFC Ajax
4. (6) Richard Plugge, Team Visma | Lease a Bike
5. (9) Johan van der Zanden, Albert Heijn
6. (15) Mariëlle Krouwel, NN Group
7. (8) Mark Versteegen, KPN
8. (7) Marcel Beerthuizen, Ziggo Sport
9. (11) Jan Paul de Wildt, GoodFellows
10. (5) Bob van Oosterhout, Venturerock

De complete lijst met toelichting en het interview met Chris Woerts zijn te lezen in het nieuwe dubbeldikke eindejaarsnummer van Sponsorreport. Geen abonnement? Abonneren kan hier.