Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg (Head of Commerce Voetbal International) en Taco Vinkeles (Creative Director Marketing Solutions Sanoma|SBS) per 15 oktober MediaActivationCo. gestart.
Media Activation is een nieuw begrip dat het bureau lanceert en in zijn naam draagt. Het houdt in: het creëren van verrassende momenten voor merken op relevante plekken in media met als doel mensen te raken, te inspireren, te betrekken, te activeren of te verbinden, kortom in beweging te brengen.
MediaActivationCo. wil inspelen op de tweedeling die momenteel in het medialandschap gaande is, waarbij aan de ene kant commodity in- en verkoop geautomatiseerd wordt en aan de andere kant de zoektocht voor merken naar relevante momenten om de doelgroep op verrassende en impactvolle wijze te bereiken complex blijft. In dit laatste is MediaActivationCo. gespecialiseerd. Het bureau biedt niet alleen oplossingen voor merken, maar ook voor media (reclame) bureaus en media owners.
Onder het begrip Media Activation schaart MediaActivationCo. alle bijzondere vormen van media inzet zoals Branded Content, Nonspot, Sponsoring etc. Media wordt door MediaActivationCo. breder geïnterpreteerd dan alleen de traditionele media die ingekocht worden via mediabureaus. MediaActivationCo. betrekt voor merken ook andere mogelijkheden waar de doelgroep optimaal en verrassend geraakt kan worden, zoals: live events, sport, influencers, artiesten, video en de eigen kanalen van een merk.
"Gedeelde passie voor merken en media en een gezamenlijke visie over de beste oplossingen om de consument in beweging te krijgen zijn voor ons de drivers voor de lancering van het begrip Media Activation", laten Arne van den Berg en Taco Vinkeles weten. "Samen hebben we voor de Top 100 adverteerders in Nederland gewerkt. Door onze verschillende functies binnen (special) advertising teams bij grote media owners zijn we gespecialiseerd in Media Activation. Door onafhankelijk te opereren is MediaActivationCo. in staat om verrassende concepten te ontwikkelen en onverwachte samenwerkingen te ontsluiten. MediaActivationCo. gaat geen specifieke media inkoop verzorgen voor merken maar brengt deze merken wel samen met media owners om op het snijvlak van redactie, commercie en de belevingswereld van de consument unieke momenten te creëren.”
"Veel media- en reclamebureaus hebben zelf niet de toepasbare creativiteit in huis om, buiten de reguliere tariefkaart van media owners om, voor hun merken eigen concepten te ontwikkelen. Andere spelers in de media industrie zoals TV-producenten, sportmarketingbureaus en eventorganisatoren, vinden het juist lastig om de brug naar media te slaan en kunnen hier de Media Activation oplossingen te vinden."
"Daarnaast hebben media owners niet altijd de mankracht om andersoortige commerciële oplossingen voor merken te ontwikkelen en organiseren. MediaActivationCo. kan, naast direct voor merken, ook bovengenoemde bedrijven helpen om zo samen een maximaal resultaat voor een merk te creëren.”