Sportmarketingbureau Triple Double wordt volledig onderdeel van Golazo Nederland. Het sportbedrijf is sinds 2017 voor 50% aandeelhouder van Triple Double en breidt haar belang nu uit naar 100%. De leiding van het bureau komt in handen van een nieuw MT. Oprichter Bob van Oosterhout en zijn compagnons Michel van Grunsven en Norberth Korsmit blijven wel betrokken bij het bedrijf.
Golazo wil met de volledige overname van Triple Double zijn aanwezigheid in Nederland versterken en voortaan een volledig aanbod aanbieden op de Nederlandse sportmarkt: van breedtesportevenementen (Golazo sports in Rotterdam), corporate wellbeing programma’s (Peak 4 in Amsterdam) tot het adviseren, bijstaan en activeren van merken en sportorganisaties (Triple Double in Eindhoven).
“De liefde voor sport is altijd een belangrijke leidraad in mijn leven geweest”, aldus Bob van Oosterhout. “Met die gedachte startte ik bijna vijfentwintig jaar geleden Triple Double Sportmarketing. Ik ben apetrots op de positie die ons bureau momenteel inneemt in het sportsponsoring-landschap en draag het bedrijf nu met een gerust hart over aan Golazo. Het nieuwe management kent het bureau en de cultuur erg goed en ik ben erg blij dat ik persoonlijk ook mijn steentje kan blijven bijdragen.”
Van Oosterhout blijft samen met Michel van Grunsven als adviseur betrokken bij het bedrijf. Norberth Korsmit blijft aan als Creative Director. De dagelijkse leiding van het bedrijf komt in handen van het managementteam, bestaande uit Guido Klomp, Ruud van der Knaap, Eric Lankers, Tom van Buren, Hanneke Jaanen en Daphne van der Hoorn. Het managementteam zal nauw samenwerken met Remco Barbier, die vanaf oktober de CEO van Golazo Nederland wordt en alle activiteiten van de groep in Nederland zal overzien. Guido Klomp: “Door onderdeel te worden van de internationale Golazo Groep kunnen we zowel verder doorgroeien als ook op (Europees) topniveau blijven presteren.”
Bob Verbeeck, CEO van Golazo Groep laat weten de huidige directie zeer erkentelijk te zijn. “Triple Double is een hoog aangeschreven sportmarketingbureau en de aanwezige expertise sluit perfect aan bij de overige activiteiten binnen de groep. Door hen nu helemaal te integreren in de groep kunnen we klanten een nog vollediger aanbod presenteren en zo onze missie rondom bewegen en sport nog nadrukkelijker uitspelen.”
Golazo is een gerenommeerd internationaal sport- en gezondheidsbedrijf. Met de overname van Triple Double telt de Nederlandse tak nu zeventig vaste medewerkers en realiseert het een omzet van ruim 30 miljoen euro (in een normaal jaar). Golazo wil mensen aanzetten tot (meer) bewegen en ontwikkelt daarvoor evenementen, apps, bedrijfsprogramma’s en het begeleidt merken en organisaties die hetzelfde doel willen realiseren.