Afgelopen weekend vond in Nederland de start van La Vuelta plaats. In opdracht van de organiserende provincies en de gemeenten Utrecht, ’s-Hertogenbosch en Breda hebben Triple Double en SportVibes de handen ineengeslagen om het mondiale wielerspektakel tot een succes te maken.
Na een afgelasting in 2020 mochten de provincies Utrecht en Noord-Brabant dit jaar dan toch van start met de organisatie van La Vuelta. In voorbereiding op de start in 2020 ontwikkelde Triple Double de commerciële- en marketingstrategie, huisstijl, website (TDE) en ontwikkeling en implementatie van de city dressing in alle 34 parcoursgemeenten. Vanwege de corona-pandemie werd het event afgelast. Eind 2021 zijn de werkzaamheden weer opgepakt. Daarnaast heeft Triple Double meegewerkt aan het maatschappelijke partnerschap van Fonds Gehandicaptensport. Vanuit de gedachte dat iedereen mee moet kunnen doen, is de campagne ‘Maak sport eerlijk’ door ons ontwikkeld. Het werven van fondsen voor de realisatie van sporthulpmiddelen voor mensen met een beperking stond centraal.
Guido Klomp, Business Director Triple Double: “Als een groot internationaal wielerevent naar Nederland komt, wil je daar als sportmarketingbureau onderdeel van uitmaken. We zijn enorm trots met al het zichtbare werk dat we mogen doen, en via 34 parcoursgemeenten zichtbaar wordt op onder andere TV. Maar ook achter de schermen is hard gewerkt om de nodige partnerships te sluiten zodat dit event georganiseerd kon worden. Dat we dit mogen doen met collega-bureau SportVibes maakt het misschien nog wel mooier. We hebben onze krachten gebundeld, en er samen het allerbeste van gemaakt.”
SportVibes is verantwoordelijk voor de onlinecommunicatie strategie en content creatie. Gedurende de gehele aanloop naar en tijdens het evenement brachten zij het evenement en de betrokken steden/provincies online onder de aandacht en werd een team van diverse contentspecialisten aangestuurd. Daarnaast was SportVibes verantwoordelijk voor media en woordvoering en voor de productie van een aantal grote evenementen in aanloop naar de start op 19 augustus. Zo organiseerde SportVibes een groot persevenement in de Grote Kerk van Breda. Tenslotte waren 12.500 bezoekers op het Vredenburgplein in Utrecht, de dag voor de officiële start, getuige van een spetterende liveshow rondom de ploegenpresentatie.
Frans Vleggeert, Managing Partner SportVibes: “Als sportmarketingbureau wil je natuurlijk graag betrokken zijn bij de grootste sportevenementen in eigen land. De Vuelta start is zo’n uniek en groot evenement. Wat het voor SportVibes bijzonder maakt is dat we met onze directe betrokkenheid in de projectorganisatie de cirkel rondmaken qua grote wielerrondes in eigen land. Na de Tourstart in Rotterdam en de Girostart in Gelderland is de Vuelta de 3e grote ronde waar we directe betrokkenheid bij hebben. Dat we dit hebben mogen doen in een team van zowel publieke als private partners is heel uniek. Samen met Triple Double en Eventmakers, die verantwoordelijk waren voor het vrijwilligers management, hebben we een unieke set aan professionele skills binnengebracht, waardoor La Vuelta Holanda een fantastisch evenement is geworden.”