Trefpunt verder als PRISM Amsterdam

PRISM Amsterdam is de nieuwe identiteit voor het Nederlandse sportmarketingbureau dat voorheen bekend was als Trefpunt. Met Mazda Motor Europe heeft het bureau direct een grote nieuwe klant.

Het PRISM Amsterdam team was toonaangevend in de creatie vande nieuwe ‘Friends of MX-5’ campagne voor Mazda Motor Europe. De Mazda Friends of MX-5 campagne is eerder deze maand afgetrapt in Barcelona, Spanje en geeft daarmee gelijk de bredere Europese focus van het Amsterdamse bureau weer.

PRISM oprichter en Group Managing Director Steve Madincea zegt: "PRISM Amsterdam geeft ons meer mogelijkheden om klanten verspreid over Europa te bedienen en het is fantastisch om te merken dat klanten deze sterke combinatie gelijk herkennen. Goed voorbeeld is de creatie van de nieuwelifestyle-campagne voor Mazda Motor Europe. Dit is precies de potentie die we voor ogen hadden bij de herinrichting van het Amsterdamse kantoor. We zijn nu full swing in de uitvoer van de Mazda-activatie waarbij het Amsterdam team leidend is en ondersteund wordt door de rest van het PRISM-netwerk. Er zullen op deze manier nog veel meer nieuwe klanten en partnerships via Amsterdam gecreëerd worden.”

De nieuwe identiteit is de finale stap in een strategische samenwerking die in 2013 is gestart met WPP zusterorganisatie PRISM, met als doel een bredere internationale focus en betere integratie van digitale activaties te creëren. De samenwerking wordt nu concreet zichtbaar in de naam van het Amsterdamse kantoor dat meer dan 35 jaar geleden opgericht is als Trefpunt door sportmarketing-icoon Frank van den Wall Bake.

Annemarie Pompen en Jordy Halapiry hebben de organisatie in de afgelopen maanden door deze transitie geleid en zullen bij de nieuwe identiteit hun leidende rol voor het Amsterdamse kantoor voortzetten.
"Er liggen eindeloze mogelijkheden om merken via sport te laten excelleren. Wij zien met deze verandering dat het speelveld nog groter wordt en meer kansen biedt. Vanzelfsprekend zijn we ons bewust van de naam en reputatie die Trefpunt heeft opgebouwd en zullen we zorgvuldig omgaan met de prachtige historie terwijl we met PRISM Amsterdam als onderdeel van het PRISM netwerk een mooie toekomst tegemoet gaan", zegt Halapiry.
Madincea spreekt met respect over de historie van Trefpunt en de reputatie waar PRISM Amsterdam op doorbouwt: ‘’We hebben een rijke historie geërfd van prachtig werk voor merken in Nederland. Het Holland Heineken House, Unilever met de KNVB en NOC*NSF, Essent in het schaatsen en voetbal en Rabobank in het wielrennen zijn slechts enkele voorbeelden. Onze missie is om de Nederlandse reputatie verder uit te bouwen met internationale activaties en synergie op global level om PRISM Amsterdam verder te laten groeien. Ons commitment naar de Nederlandse markt – en daar buiten – blijft onveranderd sterk.”

Frank van den Wall Bake, oprichter van Trefpunt in 1978 en"alom gerespecteerd zelfstandig consultant, reageert: "Mijn ontmoeting met Annemarie, Jordy en Steve heeft mij een goed gevoel gegeven over de toekomstige plannen en ik heb er vertrouwen in dat de rijke historie van Trefpunt in goede handen is bij deze leiders van PRISM Amsterdam.”
Halapiry sluit af: "Onze huidige nationale klanten, zoals bijvoorbeeld Tata Consultancy Service en Delta Lloyd hebben ook voordeel bij dit verfrissende internationale perspectief. Meer dan voorheen kunnen wij vernieuwingen die we binnen het PRISM-netwerk zien op het vlak van merk- en digitale activaties toepasbaar maken. In de afgelopen jaren waren we misschien minder zichtbaar, maar in de komende periode zal PRISM Amsterdam zich via haarklantwerk nadrukkelijker profileren.”