Techonomy, een full-service digital marketingbureau, en de KNVB intensiveren de samenwerking op het gebied van advertising, data en performance. Dit om de digitale prestaties van de KNVB naar een nog hoger niveau te brengen.
De samenwerking is gericht op het creëren van de optimale online journey van de voetballiefhebber. De inzet van digitale advertising kanalen speelt daarin een centrale rol. Dit zit zowel in het verhogen van bereik en naamsbekendheid van campagnes zoals Het Nationale Voetbalweekend, als ook in het werven van nieuwe leden en het stimuleren van meer ticketverkoop voor de wedstrijden van Oranje. Daarnaast is het partnership gericht op kennisontwikkeling van relevante digitale onderwerpen door inzet van verschillende educatieprogramma's.
Met deze intensievere samenwerking willen beide partijen voortbouwen op eerder behaalde resultaten. Dave Dekker, Commercieel Directeur van de KNVB: "De KNVB heeft als doel om de zichtbaarheid, instroom en fanbeleving rondom het voetbal in Nederland verder te vergroten. Door de samenwerking met Techonomy weten we de verschillende doelgroepen voetballiefhebbers te bereiken via de digitale kanalen zoals Google, Meta, TikTok, Youtube, Snapchat en Spotify. Maar daarnaast ook om de fans op het juiste moment met de juiste boodschap een actie te laten ondernemen. Het resultaat hiervan is dat we bijvoorbeeld een jongere doelgroep in het stadion zien. Dat zien we ook terug in onze database.”
Damian François, directeur van Techonomy, voegt toe: "We zijn trots dat wij met onze kennis en ervaring over campaigning, data en digitale performance de KNVB ook digitaal optimaal laten presteren. Zo zetten we gezamenlijk de kracht van digitaal in om voetballiefhebbers duurzaam te bereiken, te enthousiasmeren en te converteren.”
Op de foto van links naar rechts: Damian François (Business Director Techonomy), Rosella Passier (Captain of Marketing KNVB), Tom van den Boom (Marketing Director Techonomy) en Dave Dekker (Commercieel Directeur KNVB).