Waar beide bureaus de afgelopen sportzomer al volop optrokken rondom o.a. Queen & King of the Court en Padel Copa, wordt vandaag bekend dat de samenwerking verlengd en verbreed wordt. Zo zal Touché Sportmarketing strategisch en operationeel het marketingteam van het wereldwijd opererende eventbureau vast ondersteunen. Andersom biedt het event-team van Sportworx extra expertise en slagkracht bij organisatieklussen van het sportmarketingbureau.
Wilco Nijland – aandeelhouder & CEO Sportworx – over de uitgebreide samenwerking: “We kwamen elkaar al jaren via verschillende projecten tegen en hebben vorige zomer ‘proefgedraaid’ met een meer vaste samenwerking. Dat is dusdanig goed bevallen dat we nu doorpakken. Bijzonder is dat vanaf dag één onze teams naadloos samenwerken, qua cultuur en werkwijze passen we goed bij elkaar. Dat het team van Touché Sportmarketing zo ondernemend in de wedstrijd zit is een extra pre; we zijn écht samen aan het bouwen aan de verschillende titels. Daarover delen we binnenkort meer informatie.”
Vanuit het sportmarketingbureau vertelt Anton Woldhek: “Het voelt als een logische vervolg. Via klanten hadden we al vaker contact, vorig jaar beviel de samenwerking aan beide kanten goed en nu zetten we een extra stap. Het biedt ons tevens de kans om vaker buiten Nederland te scoren. Hoe Sportworx ondernemend in binnen- en buitenland opereert is inspirerend. Projecten in Doha, Hamburg en Miami die stuk voor stuk op eigen kracht voor elkaar gebokst zijn, dat is voor ons bureau én team inspirerend om in meegenomen te worden.”
Beide bureaus pakken door met onder andere een extra marketing push voor Padel Copa, Queen & King of the Court en alle andere initiatieven rondom het ‘Zomerstadion’, dat dit jaar terugkeert in Utrecht op het Jaarbeursplein. Tevens gaan de teams onderling elkaar versterken op verschillende klanttrajecten en zijn ze reeds aan de slag om twee internationale eventtitels naar Nederland te halen.
Sportworx is een evenementenbureau gevestigd te Utrecht. Het creëert unieke ervaringen voor zowel atleten als fans. In nauwe samenwerking met toonaangevende (inter)nationale sportorganisaties ontwikkelt het nieuwe en spannende formats om de grenzen van prestaties en entertainment te verleggen. Sportworx is de eigenaar en bedenker van concepten zoals Queen & King of the Court en Padel Copa. Daarnaast is het de promotor van de Nederlandse Eredivisie Beachvolleybaltour.