Het wereldwijde sport-, muziek- en entertainmentbedrijf Wasserman is een strategisch partnerschap aangegaan met PSV Eindhoven (PSV) om de commerciële strategie van de club te versterken. Deze samenwerking is gericht op het maximaliseren van PSV’s commerciële succes via een uitgebreid consultancyproces van commerciële evaluatie, partnership strategy development en go-to-marketplanning.
Wasserman zal starten met een evaluatie van de huidige commerciële performance van PSV, waaronder een evaluatie van het sponsorportfolio van de club en het identificeren van toekomstige groeikansen. Op basis van deze analyse zal Wasserman een op maat gemaakte commerciële groeistrategie ontwikkelen, met een focus op het optimaliseren van de belangrijkste rechten en commerciële mogelijkheden.
PSV is een van de meest toonaangevende voetbalclubs van Europa, met 25 Eredivisie-titels en grote Europese successen. De club won de UEFA Cup in 1978 en schreef tien jaar later geschiedenis door de Europa Cup I te winnen als onderdeel van een historische treble in 1988.
PSV behoort tot een select gezelschap van slechts acht clubs die deze buitengewone prestatie hebben bereikt. “Onze missie is om de commerciële groei te versnellen en het volledige potentieel van het merk en de partnershipmogelijkheden van PSV te benutten, inclusief de meest optimale go-to-market strategie, ” zegt Wim Mathues, SVP Brands & Properties, Benelux bij Wasserman. “Deze samenwerking is het bewijs dat de club ambitie heeft om zowel op het veld als erbuitentoonaangevend te blijven.”
Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV, voegt toe: “Wasserman is een van de meest gerespecteerde en gerenommeerde bedrijven in de sportindustrie, met een ongeëvenaard wereldwijd netwerk. Met een gespecialiseerde commerciële rechtenafdeling weten we dat ze bij Wasserman experts zijn op het gebied van commerciële strategie. In combinatie met de uitgebreide kennis van het Nederlandse voetballandschap die Wim en zijn team inbrengen, hebben we er vertrouwen in dat ze ons kunnen ondersteunen bij het benutten van het volledige commerciële potentieel van PSV. Dit zal helpen om de club naar nog grotere hoogten te tillen, zowel op als naast het veld.”
Dit partnerschap onderstreept de focus van Wasserman om voetbalclubs en andere toonaangevende sport- en entertainmentorganisaties te ondersteunen bij het realiseren van hun commerciële doelen door middel van strategische innovatie en specifieke expertise in dit boeiende landschap.
Foto: Wim Mathues (SVP Brands & Properties at Wasserman) & Frans Janssen (Commercial Director PSV).