Communicatie- en betaalplatform CM.com neemt EventsIT, specialist in ICT en ticketing voor (sport)evenementen, uit Rotterdam over. Daarmee wilt CM.com haar positie op het gebied van registratie- en toegangsdiensten voor sportevenementen verstevigen.
Door de overname kunnen sportorganisaties profiteren van het CM.com-platform door de directe toegang tot alle mobiele communicatie-, ticketing-, data- en betalingsproducten. EventsIT is specialist in toeganggerelateerde diensten voor sportevenementen. Het bedrijf is leverancier aan grote sportbonden en sportorganisaties en levert ticketing-, registratie- en accreditatiediensten.
"In de sportsector is het van toenemend belang om voorop te lopen in technologische ontwikkelingen om de sportbeleving aantrekkelijker te maken en om daarmee toekomstige inkomsten te waarborgen”, aldus CM.com. CM.com voorziet daarbij reeds een aantal grote spelers in de sportbranche van mobiele oplossingen. Een combinatie van data, ticketing en sms mobile messaging wordt ingezet om hun achterban persoonlijk te bereiken en te faciliteren.
Gilbert Gooijers, managing director van CM.com: "Met de overname van EventsIT haalt CM.com specialistische ervaring, kennis en techniek in huis die een logische aanvulling vormen op ons productaanbod voor de sportsector, één van de markten waar wij ons specifiek op richten. De overname is voor CM.com een manier om het portfolio compleet te maken. We zien recent een groeiende vraag vanuit professionele sportorganisaties naar de combinatie van toegang-, betaal- en dataoplossingen. EventsIT past, vanwege de specialisatie in sportticketing, perfect in de plannen van CM.com als totaalleverancier voor de sportsector”, verklaart Gooijers.
Els van de Kar, managing director van EventsIT: "Wij zijn gespecialiseerd in ICT-diensten bij sportevenementen. De laatste jaren zien we dat met name de markt voor onze ticketingdiensten onder druk staat door toenemende concurrentie, complexere regelgeving en nieuwe ICT-ontwikkelingen. We willen en moeten investeren en innoveren op het gebied van sportticketingplatforms, databasemarketing en crowdmanagement. Met de technologische kennis van CM.com kunnen we deze nieuwe ontwikkelingen sneller realiseren. Ook kunnen we efficiënter werken door processen te bundelen.