Na Niel van Hoff, Marc Hofstede en Rick Haayen verlaat ook commercieel directeur Chris Havinga The Entertainment Group. Per 1 oktober gaan beide partijen een nieuwe vorm van samenwerking aan. Havinga gaat een nieuwe uitdaging zoeken in de entertainmentbranche maar verzorgt in de toekomst diverse projecten op consultancybasis voor The Entertainment Group.
“Ik haal de meeste voldoening uit het bedenken van effectieve entertainmentoplossingen waarbij ik verantwoordelijk ben voor het eindresultaat”, aldus Havinga. “Vanwege de groei van The Entertainment Group en de hierdoor noodzakelijke scheiding van sales, creatie en marketing was dit in hun huidige opzet niet langer mogelijk. Ik heb fantastische herinneringen aan The Entertainment Group en kijk uit naar toekomstige entertainment-uitdagingen in een vrije, zelfstandige rol.”
Havinga begon zijn carrière in 1991 als brandmanager bij Martini & Rossi (Bacardi Martini). Vier jaar later ging hij als marketingmanager aan de slag bij Polygram (Universal Music) en verzorgde de marketing voor nationale en internationale artiesten als U2, Bon Jovi, Elton John, André Rieu, BZN en De Dijk. In 1999 startte hij samen met Paul Brinks het consultancybedrijf Headman BV. Deze organisatie adviseerde het bedrijfsleven op het gebied van entertainment- en mediaconcepten en ontwikkelde eigen concepten voor de entertainmentbranche. Headman heeft daarnaast sinds de oprichting actief samengewerkt met The Entertainment Group, waar Havinga onder meer verantwoordelijk was voor de marketingactiviteiten van Marco Borsato. In 2005 is Headman overgenomen door The Entertainment Group.
Brinks, grondlegger en aandeelhouder van The Entertainment Group, zegt over het vertrek van Havinga: “Chris en ik hebben samen The Entertainment Group mogen opbouwen. Mede dankzij de energie en passie van Chris is dit bedrijf nu een grote speler in de entertainmentbranche.”