Nieuw directieteam voor Markteffect

Per 19 augustus zal Joris Schellekens in dienst treden als Algemeen Directeur van onderzoeksbureau Markteffect. Schellekens zal directie voeren samen met Commercieel Directeur Boj Nefkens, die sinds 2009 in verschillende functies actief is binnen Markteffect. De aanstelling moet de basis vormen voor verdere kwalitatieve en kwantitatieve groei van het onderzoeksbureau.

Schellekens is meer dan 12 jaar actief binnen de onderzoekswereld waarvan de laatste jaren als Sales Director binnen Lightspeed (onderdeel Kantar Group). Schellekens zal directie voeren samen met Boj Nefkens, die sinds 2009 in verschillende functies actief is binnen Markteffect.

Het nieuwe directieteam is een volgende stap in groei van het onderzoeksbureau dat eerder in 2019 het Amsterdamse DirectResearch overnam. Door deze stap kunnen de oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi zich richten op verdere groei van de Markteffect Research Group waar naast Markteffect, DirectResearch ook Sherloq onderdeel van uitmaakt en inmiddels bestaat uit meer dan 80 medewerkers.

Markteffect is al jaren een van de snelst groeiende onderzoeksbureaus van Nederland (5 FD Gazelle Awards). Om de organisatie klaar te maken voor de volgende stap is de nieuwe directie volgens oprichter Edgar de Beule een logische vervolgstap.
Edgar de Beule; “We zijn bijzonder verheugd dat een zwaargewicht met de ervaring en kennis als Joris zich heeft gecommitteerd aan Markteffect. We hebben er alle vertrouwen in dat Joris samen met Boj en de rest van het team de organisatie naar een nog hoger niveau gaat tillen. Dit geeft Hesam en mij de kans om ons meer te gaan richten op verdere verbreding en verdieping van de Markteffect Research Group. Hierbij gaan we ons onder andere richten op internationalisering van de groep.”

Bureau van het jaar

Ook in 2019 zal Markteffect een forse omzetgroei kennen. De Beule: “Het is ongelooflijk knap dat we als organisatie in staat zijn gebleken om jarenlang fors te groeien zonder dat dit ten koste is gegaan van de klanttevredenheid. Sterker nog, de klanttevredenheid is op dit moment op een historisch hoogtepunt met een rapportcijfer dicht bij de 9.” Volgens De Beule heeft Markteffect de ambitie om marktonderzoeksbureau van het jaar te worden. “Dat zou vooral voor alle medewerkers een geweldige beloning zijn voor het harde werken, de betrokkenheid en het hoge niveau dat zij elke dag weer halen.”

Op de foto: links Joris Schellekens en rechts Boj Nefkens.