De Koninklijke Nederlandse Cricket Bond kiest Spinmarketing als marketingcommunicatiebureau om het Nederlands cricket verder op de kaart te zetten.
Spinmarketing en Playmakers, met wie Spinmarketing voor deze opdracht samenwerkt, hebben samen ruime ervaring in de sport- en media-industrie. Beide bedrijven, gevestigd in Studio’s Aalsmeer, hebben NFL Europe, KNZB, KNBSB, AFBN en de Atletiekunie als opdrachtgevers (gehad). Ook mediabedrijven als MTV, Radio Veronica en Sky Radio zijn bedrijven waar zij voor werken (of in het verleden voor hebben gewerkt).
"Onze keuze voor Spinmarketing is gemaakt op basis van hun aansprekende, realistische en onderscheidende ideeën voor onze bond", zegt Milena van Not, directeur van de KNCB. "Naast de eerdere positieve resultaten en ervaring met enkele nichesporten in Nederland, hebben het netwerk in de media én hun ervaring rondom grote (sport)evenementen de doorslag gegeven. Dit in combinatie met hun hands-on mentaliteit, zorgt ervoor dat zij een goede partner zijn bij het realiseren van onze plannen.”
Ralph Heijnneman, directeur van Spinmarketing, voegt hieraan toe: "Het was voor ons goed om te ontdekken dat cricket de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt, waar naast de sport ook entertainment een steeds belangrijkere rol is gaan spelen. Het is niet alleen leuk om cricket te beoefenen, maar zeker ook om naar te kijken. Met de successen van het Nederlands mannenelftal weten we dat we, samen met de verenigingen, spelers, fans en partners, cricket kunnen laten groeien. Hierbij zullen toegankelijkheid en sfeer belangrijke pijlers worden.”