Influencers of Sports, het bureau voor influencers uit de sport, werkt vanaf heden samen met het managementbureau FlowSports. FlowSports is een toonaangevend bureau in het vrouwenvoetbal en behartigt de belangen van profvoetbalsters, om op alle vlakken het maximale uit hun carrière te halen.
Via Influencers of Sports zijn honderden sportpersoonlijkheden vindbaar voor online marketingcampagnes. Het zoeken naar relevante influencers wordt mogelijk gemaakt door de software van partner Join.
Leonie Oudshoorn (Influencers of Sports): “Vrouwenvoetbal is in korte tijd zeer populair geworden. Vanaf het moment dat zij Europees kampioen werden begon het echt te leven. Deze vrouwen zijn een voorbeeld voor vele (voetballende) meisjes en inspireren heel Nederland als het bijvoorbeeld gaat om vechtlust. De Nederlandse voetbalsters zijn toegankelijk, hebben een grote fanbase opgebouwd en hebben bovendien een sterke band met hun fans. Dat maakt het interessant voor merken om met deze fans in contact te komen.”
Eefje Janus (FlowSports): “Ik sluit me aan bij de woorden van Leonie. Het vrouwenvoetbal is de afgelopen paar jaar ontzettend hard gegroeid, zowel in sportief als commercieel opzicht. Dat betekent dat er nieuwe kansen en mogelijkheden zijn ontstaan. Als gevolg daarvan vind ik ook dat de begeleiding en advisering richting het bedrijfsleven en speelsters wat anders vraagt. We zijn daar zorgvuldig mee bezig en hechten veel waarde aan kwaliteit. Dat is een van de redenen dat we deze samenwerking met Influencers of Sports zijn gestart. We kennen Leonie en haar collega’s al enkele jaren en ervaren die samenwerking als energiek en productief. Heel mooi dus dat we de samenwerking nu op dit vlak kunnen uitbreiden.”
De speelsters zijn Vivianne Miedema, Merel van Dongen, Siri Worm, Kika van Es, Kirsten van de Westeringh, Lize Kop, Jill Roord en Dominique Bloodworth. Zij zijn vanaf nu inzetbaar voor betaalde online marketingcampagnes via het platform.